mandag den 8. april 2019

Om sÄrbarhed

Jeg skriver med en 😊 AltsĂ„ pĂ„ det der dating-site. Boyfriend (som jeg har kastet et par fatwaer over ved en tidligere lejlighed).

Og nej, det er ikke kvinderne pĂ„ henholdsvis 19, 23 og 24, jeg skriver med. 

For helvede altsÄ. Jeg har jo fucking BØRN, som er Êldre end dem. Ved sgu ikke, hvorfor de synes, det kunne vÊre interessant at skrive med en, der er mere end dobbelt sÄ gammel. MÄske er det en mor, de sÞger?

NĂ„, men det vil jeg ikke rode mig ud i ret mange refleksioner over. Det er sikkert komplekst.

Til de unge damer skriver jeg pént tilbage og spþrger, om de mon HAVDE tjekket min alder, inden de henvendte sig 😂

Den anden dame, jeg skriver med. AltsÄ hende i fÞrste linje. Hun spurgte mig forleden dag om mine karaktertrÊk.

Og jeg skrev, at jeg kan vÊre lidt forsigtig og observerende, fÞrste gang jeg mÞder folk. Men at jeg hurtigt fÄr tillid, nÄr jeg har set dem lidt an.

At jeg er Äben og villigt deler dybe ting, men ogsÄ gerne lytter. Gensidig fortrolighed, you know.

Og sÄ skrev jeg, at jeg i regelen bliver behandlet med stor respekt. Ikke fordi jeg tiltvinger mig den, men fordi andre synes, jeg er megasÞd, og ikke kan fordrage at se mig sÄret eller ked af det.

Jeg nÊvnte ogsÄ lige, at jeg somme tider ER sÄrbar. At jeg kan tage ting lidt for nÊrt. MÄske fordi jeg er meget reflekterende. Og kan vende og dreje en problemstilling i tankerne 10.000 gange.

Kan for eksempel blive berĂžrt, hvis jeg ser progeriabĂžrn i fjernsynet.

Eller hvis nogle af mine elever bliver uretfĂŠrdigt behandlet.

Jeg bliver ogsÄ pisse ked af det, hvis nogen siger noget grimt til mig. Eller noget usandt.

Og i onsdags kom jeg til at sidde og smÄtude lidt pÄ lÊrervÊrelset, fordi jeg fÞlte, at min tryghed i jobbet var blevet undermineret af de der fyringer dagen forinden. Jeg har aldrig fÞr fÞlt mig fristet til at lÊse stillingsannoncer, og jeg er rystet over at opleve, at det kan blive nÞdvendigt nu. Jeg har ikke LYST til at arbejde andre steder. Men det forlyder jo, at vi mÄske ikke er fÊrdige med fyringerne.

Og hvad sker der, nÄr fruen sidder pÄ lÊrervÊrelset og hÊnger med skuffen? Ja, sÄ kommer alle mine skÞnne, empatiske kolleger farende og giver krammere og omsorg.

Men jeg ville hellere vÊre fri. AltsÄ ikke fri for skÞnne kolleger eller omsorg. Men fri for at vÊre sÄ fucking sÄrbar.

Det er ikke fedt at sidde der ude af stand til at holde pÄ sin muntre facade. SÄ jeg er nÞdt til altid at rende rundt med en eyeliner i lommen, i fald det bliver nÞdvendigt at foretage et par smÄreparationer i dagens lÞb.

Heldigvis sker det kun en gang mÄske hvert andet Är. Men det er bare en gang hvert andet Är for meget.

SÄ jeg ville Þnske, jeg var beklÊdt med mere teflon. SÄ ting prellede af. Og jeg ikke blev sÄ skide fÞlelsesmÊssigt berÞrt.

Hvortil damen svarede, at jeg ikke skulle vÊre ked af min sÄrbarhed. At sÄrbarhed er tegn pÄ, at man involverer sig, at noget er vigtigt, at man er i stand til at fÞle. Og at man ikke bare er kold i rÞven.

Det er fandme en god dame, jeg skriver med. For sÄdan har jeg aldrig anskuet min sÄrbarhed fÞr. Jeg har mest bare vÊre pisseirriteret.

Og hvis du ogsĂ„ render rundt derude og fĂžler alt for meget, sĂ„ kan du mĂ„ske lĂŠne dig lidt op ad DEN melding 😉

Nu skal jeg spise. Falafel og salat. Og dermed fuldkommen politisk korrekt.

Take care 💜💜💜

Ingen kommentarer:

Send en kommentar