lĂžrdag den 27. april 2019

En okay fredag

Ja, det var det sgu 😄

SĂ„dan i det store og hele.

Lagde ud med et ret Ă„benlyst forsĂžg pĂ„ pĂ„virkning af mine elever pĂ„ 6. Ă„rgang. For det GØR lĂŠrere jo 😉 PrĂŠger, pĂ„virker, justerer, sliber kanter. Hvis vi kan. Muahahaaah đŸ˜ˆ

SĂ„ jeg lod englebasserne lĂŠse en tekst, der hedder "I have two dads". Med efterfĂžlgende samtale om forskellige familietyper. 

PĂ„ et tidspunkt spurgte jeg eleverne, om de kendte nogen med to mĂždre eller fĂŠdre.

Joh, svarede en af drengene. Det mente han da nok, at de allesammen gjorde.

?

Og sÄ pegede han pÄ en anden dreng.

"Det har Werner." (Som ikke hedder Werner, men hans navn ER redaktionen bekendt 😉) "Han har to mþdre."

What the fuck?!

Nu har jeg stÄet i klassen i fem timer om ugen siden fucking august, hvor jeg omhyggeligt sprang ud i allerfÞrste lektion for at vise eleverne, at man altsÄ godt kan vÊre homoseksuel OG normal pÄ samme tid, og sÄ er der ingen ... som i fucking INGEN ... der har fortalt mig om Werners to mÞdre?!!!

NĂ„, men det er jo fantastisk 💃 For det viser bare, at englebasserne er pisseligeglade med, om man er homo eller ej. Og det er prĂŠcis DER, jeg gerne vil hen. Det er et smukt mĂ„l af tolerance, nĂ„r det ikke betyder en rygende fis 👍

Da jeg spurgte ham, kunne Werner da ogsÄ kun bekrÊfte, at ingen nogensinde har sagt noget ubehageligt eller bare sÄ meget som stillet spÞrgsmÄl om hans familiekonstellation.
SÅ fedt at hþre 😄

NÄ, men dagen var ikke forbi. Og det var heller ikke alt, der var sÄ fucking fedt. For midt pÄ formiddagen tikkede fÞlgende besked ind pÄ min Messenger:

"Mor? Hvor er mit pas?"

Suk 😡

Ikke lige, hvad jeg havde brug for.

Efter planen skal jeg sÊtte yngstedatteren pÄ en bus til Gdansk i morgen aften, og sÄ dur det jo for helvede ikke, hvis barnet ikke kan finde sit skide pas!

OmgÄende tÊnkte jeg worst case. SelvfÞlgelig. Det ville jo vÊre en katastrofe, hvis barnet gik glip af sin skolerejse. Og sÄ pÄ grund af sÄdan en fucking fodfejl.

Det gik hurtigt op for mig, at vi umuligt kunne nĂ„ at fĂ„ lavet et midlertidigt pas. For Borgerservice er ikke specielt tilgĂŠngelige om fredagen. Ved ikke, hvad fanden de foretager sig pĂ„ det kontor op til weekenden, men kundevenlige Ă„bningstider har de i hvert fald ikke. 

MÄske har de travlt med at drikke fredagsbajere, sÄ de er absolut nÞdt til at lukke ved middagstid.

NÄ, men jeg var egentlig kommet ret langt ud ad en tangent, hvor jeg i tankerne planlagde at sende barnet med fly til Gdansk pÄ mandag. SÄ mÄtte jeg jo bare tage en feriedag. Og det kunne jeg da lige gÄ hen til sekretÊrerne og arrangere ...

Da det faldt mig ind at flekse tidligt ud og suse hjem og lede efter passet ... som ...

... lÄ hvor det plejer at ligge!

Fuck altsĂ„! Den lille slambert! SĂ„ havde barnet fundet passet uden lige at give Mutti besked. 

Damn 😡😡😡

NÄ, men all is well that ends well. Og jeg kom tidligt hjem pÄ weekend, hehe. Ligesom dem pÄ Borgerservice.

Dagen var imidlertid ikke forbi.

Jeg var ogsÄ en tur pÄ datingsitet. Naturligvis.

And guess what: ingen klamme beskeder! (NÄr man altsÄ lige ser bort fra Mads, der elskvÊrdigt syntes, han ville fortÊlle om en pÄgÄende rejsning.)

Derimod beskeden "lĂŠkker kvinde". Ganske vist fra en eller anden mand, men det var okay.

"SĂždt smil" var indledningen til en mail fra en smuk ung dame, som gerne ville mĂždes. Og jeg var helt sikkert smigret. Overvejede tilmed et kort sekund, om jeg skulle drikke den latte med hende ...

Men.

NÄr jeg skriver "ung", sÄ mener jeg altsÄ MEGET ung. Som i 24!

Øh.

Jeg har sÄdan set en datter pÄ 25.

Og selv om det formentlig ville have givet mig en anselig street credit hos mine mandlige kolleger sĂ„dan at have nedlagt en skĂžnhed pĂ„ 24, endte det med et nej tak. Det ville vĂŠre en tand for grĂŠnseoverskridende. Kan dog godt leve hĂžjt pĂ„ den i nogen tid, tĂŠnker jeg 😉

Der lĂ„ ogsĂ„ beskeder fra andre kvinder. 

Ikke nogen, jeg har noget "kĂžrende" med, men nogen, jeg kan lide at skrive med. Det er ikke alt pĂ„ datingsitet, der gĂ„r op i flirt og opfordringer til sex. Man kan faktisk ogsĂ„ fĂžre interessante korrespondancer med spĂŠndende mennesker. Det kan jeg lide 👍

Well, sÄ var fredagen ved at vÊre til ende. Det blev sgu en okay dag.

Nu vil jeg liste en tur under bruseren, og sÄ skal jeg til Aarhus pÄ shoppetur med mine to dÞtre.

Nice 💃💃💃

Hav nu en forrygende lĂžrdag, og sĂ„ hĂžres vi sgu nok ved 💘💘💘

Ingen kommentarer:

Send en kommentar