fredag den 19. april 2019

Hjemme igen

Aaahhh!

(Så. Allerede nu har jeg røbet, at der kommer et overvejende positivt indlæg. Og dermed har jeg fjernet ethvert element af spænding. You can thank me later 😋)

Har haft et par skønne dage på Langeland. Smashing faktisk 💃💃💃

Som nævnt andetsteds her på Dropsene har jeg kun besøgt Langeland en enkelt gang før: da jeg i 1991 cyklede en tur til Prag. 

Og ved den lejlighed skulle jeg lige suse fra Lohals i nord til Bagenkop i syd på ingen tid for at nå en færge, så det blev ikke til sightseeing. Faktisk snarere til irritation over at have så fucking travlt 😂

Men det gjorde det i denne uge. Blev til sightseeing altså.

Pissefedt sted ellers. Det der Langeland 👍 

Med super smuk natur og masser af fine og velholdte gamle bindingsværkshuse. Og et utal af spændende oldtidsminder strøet over landskabet med rund hånd. 

Dertil vilde heste (øh ... i det omfang man kan kalde heste vilde, når de går i en indhegning 😂) og Rudkøbing:




  

Jeg var af sted med min mor og alle mine fire rotter (læs: fruens elskelige børn, red.). Plus to bonusbørn i form af min niece og min nevø. 

Så der var dælme knald på.

Brætspillene glødede.

Og der blev badet, brrrr.

Ja, ikke mig selvfølgelig. Jeg er fandme ikke den, der bader, når vandet er fucking 7 grader varmt. Jeg strandbader i det hele taget helst ikke. For jeg HADER at være kold og våd. Eller ... nej ... jeg hader ikke at være våd, men den slags våd ER bare ikke våd på den fede måde 😉

Sten fra stranden blev kunstfærdigt dekoreret:





Maden skiftedes vi til at lave. 

Jeg tog aften 1 og dykkede ned i det franske landkøkken med en rustik grydesteg stegt med hele tomater og løg, vin og kviste af frisk rosmarin. Dertil ovnkartofler, salat og bønnefritter, nammenam 😋

Min mor slog over i den mere dansk-traditionelle mørbradgryde med ris på aften 2. 

Og børnene sluttede af.

Oh my god, haha.

Med dette:



Fuck for et klamt kødtårn fedtet ind i snasket yoghurt 😱

Yikes!

Heldigvis er tiden for happy endings ikke forbi: For det klamme kødtårn forvandlede sig til lækker kyllingegyros:



Hehe 😉

Nu er jeg hjemme igen. 

Fantastisk tidspunkt at komme hjem på. For ferien er jo på ingen måde forbi.

Og jeg har kastet mig over mit idiotiske drivhus. Som ser helt forfærdeligt ud. Er dog nået så langt i dag, at jeg satser på at få sat tomater i morgen. Så der er lys forude, woop, woop 💃💃💃

Wish me luck.

Nu glider jeg. Har lokket Barn 4 til at se Game of Thrones med mig. Hun er endelig gammel nok. Så jeg er startet forfra. Vi er nået til sæson 1, afsnit 3. Og der er heldigvis langt til den anden ende 👍

Take care now. Og så høres vi sgu nok ved en af dagene.

💘💘💘


Ingen kommentarer:

Send en kommentar