lĂžrdag den 13. april 2019

Om temperament

Oh dear. Ved sgu ikke, hvordan jeg har haft held til det, haha 😂

Men ... jeg har altsÄ fÄet nogle ret temperamentsfulde dÞtre.

Lad os for eksempel tage yngstebarnet. Vi kan jo kalde hende M. For det begynder hun med.

M spiller klaver. Og det er hun pissedygtig til. Hun har spillet i 8 Är. Det er en del, nÄr man kun er 14.

NĂ„r der er koncerter pĂ„ hendes skole, som er en privatskole med fokus pĂ„ musik, er det som regel M, der spiller det sidste nummer. Fordi hun er den bedste. (Sagt helt uden beskedenhed, men det er MIN blog, sĂ„ det mĂ„ jeg gerne 😉)

Hendes fÊrdigheder pÄ klaveret er ikke kommet af sig selv. Den slags krÊver talent, dedikation og hÄrdt og vedvarende arbejde.

Af og til er der imidlertid en node, der driller. Den slags noder ender sÄdan her:



Og med fare for at gentage mig selv:

Oh dear.

SĂ„ mĂ„ vi i gang med taperullen, inden M skal til den nĂŠste klavertime. Ved sgu ikke, hvad hendes klaverlĂŠrer tĂŠnker med alle de makulerede OG sammentapede nodeark, jeg sender med barnet i skole 😂

Men hun tÊnker velsagtens, at M bare ligner sin sÞster pÄ 25. Som vi mÄske kan kalde M. For det begynder hun med.

M&M 😉 

(Utrolig praktisk i en tekst som denne, men sĂ„ er det jo godt, at jeg ikke ogsĂ„ har tĂŠnkt mig at skrive om brormand. Som begynder med ... M 😂)

Store M gik ligeledes til klaver i skolen. Hos samme lĂŠrer. Og er ogsĂ„ pissedygtig. 

Hendes noder sÄ lige sÄdan ud.

Og jeg mÄ tage mig lidt til hovedet. For jeg er altsÄ en meget rolig person. Og jeg ved sgu ikke, hvordan jeg har fÄet sÄdan nogle fyrige dÞtre.

For nylig var jeg sammen med en kvinde, som havde lÊst med her pÄ Dropsene, inden hun mÞdte mig IRL.

Og hun var lidt forbavset. Fordi jeg er VÆSENTLIG mere kradsbĂžrstig her, end jeg er i virkeligheden. 

Dropsene er mit alter ego. Min Mr Hyde.

I virkelighedens verden gÄr jeg ikke rundt og siger fuck efter hvertandet ord. Eller kaster fatwaer eller verbale stokkeslag efter alle mulige mennesker og ting.

Jeg er sĂžd. Og rolig.

Men jeg er ikke fri for at synes, at det mÄ vÊre bÄde fedt og sundt at fÄ afreageret. For eksempel ved at rive sine idiotiske noder i stykker.

Er faktisk ogsÄ fuld af beundring for en spansk kÊreste, som min fÊtter engang havde. Og som i vrede savede deres dobbeltseng midt over, da han gik fra hende.

TĂŠnk at kunne reagere sĂ„dan pĂ„ en provokation 😂😂😂

Det skal mÄske vÊre et nyt punkt pÄ min bucket list.

NÄ, men nu har jeg skrevet hele TO indlÊg pÄ en dag. MÄske som kompensation for, at jeg jo ikke rigtig kan skrive fra mandag til torsdag. NÄr jeg er i sommerhus.

Til gengÊld vil jeg hermed stikke piben ind. Jeg skal finde en film pÄ Netflix eller HBO, som jeg vil fornÞje mig selv og det sidste hjemmeboende M med i aften.

Take care 💘💘💘

Ingen kommentarer:

Send en kommentar