lørdag den 26. januar 2019

Om positive tankebaner

Jeg kan somme tider være en manipulerende motherfucker.

Yep. Så er DET ude 😉

For eksempel kan jeg finde på at tvinge mine elevers tankebaner i en bestemt og nøje planlagt retning. 

Ikke fordi det er noget, der særligt gælder MIG, tænker jeg. For de fleste lærere tager vel i et eller andet omfang styringen over deres elevers tanker og udsagn. Ellers havde vi anarki i skolen.

Jeg kan således finde på at tvinge mine stakkels englebasser på 8. årgang til at tænke positivt.

Despicable me 😈

Det har jeg flere metoder til. 

Somme tider beder jeg dem stille sig op over for en makker og på engelsk eller tysk (mest engelsk, for de er fandme ikke ret gode til tysk) fortælle om det bedste, der er sket for dem i det seneste døgn. 

Hvorpå de skifter makker og gør det igen. Hvorpå de skifter makker og gør det igen. Hvorpå de skifter makker og ... Well, you get the point, I'm sure.

Jeg kan også finde på at lade alle skrive noget pænt om hver enkelt klassekammerat.

Så får man et resultat, der ser sådan ud:



Og når man så er færdig med at glæde sig over, at man ikke underviser dem i dansk retskrivning, og begynder at nærlæse indholdet, SÅ bliver man bare endnu mere glad i låget!

Det ER selvfølgelig konstrueret. Og det ER manipulerende. For jeg har jo BEDT dem om at skrive noget positivt. Men det VIRKER. I tell you!

(Til mine "gamle" læsere skal jeg i øvrigt beklage. I har måske set billedet før).

Skal jeg manipulere mig selv i dag, glæder jeg mig over, at forstadsvillaen og Yarisen og min motherFUCKING store have er dækket af SNE. Woop, woop 💃💃💃

Og det ser SÅ blødt og lyst (sjovt nok) og indbydende ud.

Jeg glæder mig også over, at jeg i går aftes brugte så lang tid på at chatte med mine nye sommerhusbekendtskaber, som jeg ikke har mødt endnu, men som jeg virkelig ser FREM til at møde, at mine øjne blev slappe af for meget skærm og min mås følelsesløs af for meget sidden stille.

Det er en sjov chat. Somme tider lidt lummer. Lebbelummer. I går kom vi således til at snakke så meget bryster, at jeg blev helt våd i trussen.

Oh my god. Tænk, at jeg kan blive ... øh ... opstemt over så lidt. Over en chat om bryster med damer, jeg aldrig har mødt. Mit aktuelle sexliv er i hvert fald IKKE med på listen over ting, jeg glæder mig over denne lørdag formiddag, haha 😂

Speaking of sexliv though, så tror jeg, at jeg snart er parat til at kigge mig om efter nogen, der har lyst til en date. 

Jeg har taget hul på den sjette uge, efter at jeg forlod den dame, jeg har tilbragt de sidste otte år med, og det går helt godt med at abstrahere fra mit tabte parforhold. 

Jeg står ikke lige på spring til et NYT parforhold, men jeg kan mærke, at jeg begynder at få øjnene op for, at der findes andre spændende damer derude. Som man måske godt kunne gøre lidt for at lære at kende.

Jeg er også helt sikker på, at jeg tager på vandretur med lebbevandreklubben Gaia i næste weekend. Det bliver hyggeligt, tror jeg. Silkeborg. Fedt område! Og således mere at glæde sig over.

Desuden vil jeg bruge en del af dagen i dag på at forkæle mig selv. Min ryg driller for tiden. Og for at jeg ikke skal synes, at det er alt for synd, må jeg hellere være lidt flink ved mig. Sådan i retning af en god bog i badekarret, tænker jeg. Nammenam!

Det er denne her, jeg læser for tiden:



Jeg er ikke for posh til at erkende, at jeg elsker en god spændingsroman. Og hvis den skal læses på tysk, SKAL den dælme være spændende. Ellers går jeg død i den. Ingen Thomas Mann til mig, tak!

Har i øvrigt også lige læst en hyggelig lille fransk bog: Læseren i morgentoget. 

Altså ... jeg læste den ikke på fransk. For så havde den jo ikke heddet sådan. Men hvis du er til lidt smallere litteratur, så vil jeg klart anbefale den. Det er en feelgood lille fætter på 150 sider, og den koster næsten ingenting at købe. Så ved du det 😉

Nå, nu kom jeg ud ad en masse interessante tangenter her i indlægget. Men det er mit privilegium som blogger. Jeg kan skrive lige så planløst og omkringflakkende, som jeg vil.

Håber, du fik lidt ud af det alligevel.

Fortsat god lørdag 😍😍😘

Ingen kommentarer:

Send en kommentar