tirsdag den 1. januar 2019

Nytårsaften i Tudseland og andet

Det var så det. 

En hyggelig nytårsaften i Tudseland med Tudse 1 og 2, aka min mor og hendes gamle veninde.

Med hele tudsepakken: hamburgerryg med brunede kartofler og sønderjysk grønlangkål, citronfromage og 90-års fødselsdagen.

😃

Men dertil faktisk vin i rigelige mængder. Så jeg godt kan mærke, at jeg har et hoved i dag. Et positivt problem, vil nogle måske mene.

I seng klokken to. Fint nok, at det ikke blev senere, for klokken halv fem, og efter kun to en halv times søvn, ringede min telefon.

Det var en halvgrædende ældstedatter, der havde brug for et par ord med sin mor.

Barnet havde været til nytårsfest i Aarhus midtby og var der blevet ringet op af en mand fra Skadeservice. 

Hun skulle komme hjem til sin lejlighed med det samme. For lejligheden oven over hendes var totalt udbrændt, og nu ville man gerne ind og se, om der skulle være vand- eller sodskader i min datters.

Øv 😒 Ikke den fedeste afslutning på en nytårsfest.

Hun er næsten lige flyttet ind og har købt en del nye møbler, så det var med en vis bekymring, at hun vendte hjem.

Miraklernes tid er heldigvis ikke forbi: Der var ingen vandskade. So far, so good.

Men da manden trak et stykke hvidt køkkenrulle hen over en af overfladerne i lejligheden, blev det sort. Sod. Og det stank ad helvede til overalt.

Fuck.

Så han rådede hende til at finde et andet sted at sove. OG naturligvis få gjort grundigt rent. Eventuelt sætte et firma på sagen. Og så daffede han af igen.

Nu må hun jo finde ud af, om forsikringsselskabet dækker rengøring og skader på møbler.

OG om hun fortsat tør bo der. For det havde vist sig, at branden var opstået som følge af en kortslutning i de elektriske installationer.

Kan i hvert fald godt forstå, hun blev ked af det, det lille pus.

Det må have været en lidt overvældende oplevelse på en aften, hvor man tror, man bare skal hygge sig og have det sjovt.

Jeg må hellere ringe til hende og høre, hvordan det går i dag. Inden jeg skal bruge resten af dagen på at rette engelskopgaver. 

Så ikke mere nu.

Take care, y'all 🙏 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar