fredag den 18. januar 2019

Home Alone ...

... er totally nice. Ganske simpelt.

Både som film og som situation.

Jeg vil ikke skrive ret meget om filmen her. Du kan jo selv se den. For sikkert hundredetresindstyvende gang. Hvis du er ligesom mig.

Men SITUATIONEN: nammenam 💃💃💃 (dansende damer).

Se, i de seneste år har min situation set således ud:

Mandag til fredag: på arbejde som lærer og dermed under samme tag som henved tusind mennesker fra 8 til 16. Dernæst hjem til Rotterne (læs: fruens elskelige fire børn, red.).

Lørdag og søndag i ulige uger: hjemme hos Rotterne. Først fire.  Så tre. Så to. Og nu kun en enkelt, da de ældste er fløjet bort, således som naturen dikterer det.

Lørdag og søndag i lige uger: hos kæresten - nu ekskæresten - og hendes søn.

Alenetid? Nul. Zero. Zilch. Keine. Rien.

Men derimod HELE tiden mennesker omkring mig, som jeg skulle forholde mig til.

Hvilket således er en kæmpe kontrast til mit tidligere liv, hvor jeg var freelance-oversætter og sad for mig selv og nørdede bogmanuskripter for alle mulige forlag dagen lang.

Det betyder, at jeg i DEN grad nyder de få stunder, jeg kan finde og skrive "Mig" på.

Som for eksempel lige nu. 

Jeg ved godt, at vi ikke er i en lige uge, og at jeg derfor burde have Barn 4 hos mig lige nu. Men se, Barn 4 er 14. Og derfor stor nok til at tage toget til Aarhus for at tilbringe et døgns tid sammen med sin storesøster, Barn 1. Bare for hyggens skyld.

Hvilket giver: TADAAAAAH! Alenetid til Mutti.

Og tilmed UVENTET alenetid 😄

Så jeg har sgu lige drukket en øl. Tag DEN! En Grimbergen Double Ambrée, som er en af mine yndlingsøl.

Jeg er ellers som regel opmærksom på, hvilke signaler jeg sender yngstebarnet i forhold til indtag af alkohol. Som datter af en alkoholiker ved jeg nemlig, at man let får det indtryk, at alkohol er en almindelig del af hverdagen. Det indtryk vil jeg nødig give.

Men når katten er ude, SÅ ... er det fandme frem med en Grimbergen!

Og lur mig, om ikke jeg også trækker en flaske rødvin op til min bøf.

Yes: min BØF. 

Nu har yngstebarnet og jeg spist vegetarisk hele ugen. Med undtagelse af en enkelt pakke kyllingeoverlår, der rakte til to dage. Så i aften vil jeg sige fuck klimaet: Jeg har sgu købt en bøf. Man lever vel på kanten 😉

Dertil hasselback-kartofler, avocadosalat og hjemmerørt pulverbearnaisesauce, som jeg elsker i en grad, så jeg kunne fucking DRIKKE det.

Efter min udsøgte middag vil jeg nyde, at jeg SELV bestemmer, hvad Netflix skal adsprede mig med. 

Jeg vil også nyde den fantastiske varme, som min brændeovn allerede udsender (fuck klimaet igen). Og bevidstheden om, at snefnuggene stille daler ned udenfor.

Selvforkælelse i høj potens. Og fuldstændig rimeligt efter en arbejdsdag, hvor jeg har haft så travlt, at jeg ikke nåede at spise min madpakke, før jeg HAVDE fået fri.

Dels har jeg praktikanter for tiden. Førsteårsstuderende, der endnu ikke ved en skid og derfor har brug for MEGET vejledning. Og dels er jeg utrolig fedtet ind i en tyverisag, hvor en af mine elever er under kraftig mistanke for at have neglet en trøje fra en anden elev.

Det lyder ikke så alvorligt, vel? Men når trøjen er af et meget dyrt og hypet mærke, bliver det pludselig en helt anden sag. For så har lortet kostet over 2.000 kroner. Og et tyveri er dermed politianmeldelsesværdigt.

Og selv om INGEN skal stjæle, så må jeg kraftedeme undre mig over, at nogen vælger at sende deres barn i skole iført en trøje til så astronomisk et beløb. Faktisk må man være lam i roen. For når man er folkeskoleelev, kan man altså finde på at lægge sit tøj fra sig alle mulige tilfældige steder. Og så er det måske væk, hvad enten der har været en tyv på spil eller ej.

So DON'T! Lad nu være med den slags pis. Hvis altså du ikke bor i Charlottenlund, så 2000 kroner ikke betyder en rygende fis.

Og ja. Det har været SKØNT at få weekend. In case you were wondering.

I morgen formiddag vil jeg så forkæle mig med forhåbentlig at uddele tæv til Ulla på tennisbanen, inden jeg suser til Aarhus for at hente Barn 4 og i processen hygge mig lidt med begge piger.

Sådan er meldingen herfra. Og jeg vil slutte af med at ønske dig et par fortryllende fridage.

💃💃💃 (flere dansende damer).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar