torsdag den 11. juli 2013

Romantik for alle pengene ... næsten

Var på romantisk date med Ladyen i forgårs. 

Bif og burger.

Først en tur i kunstbiografen Øst for Paradis i Aarhus for at se Los Amantes Pasajeros af Almodóvar. Og vi var godt underholdt. Hr. Almodóvar er en crazy son of a bitch, men det sidste, man kan sige om hans film, er, at de er kedelige og forudsigelige. I min optik er det en kvalitet ved en film, hvis man ikke kigger på uret en eneste gang under forestillingen. Og det gjorde vi ikke.

Dernæst den bedste burger, jeg længe har smagt, i en grøn og fredelig krog i Café Englens hyggelige gårdhave. Ledsaget af rødvin, fadøl og lune aftentemperaturer.

Romantik i en meget høj potens ... hvis altså bare vi havde turdet være kærester. Flette fingre og småkysse og den slags.

Men det tør vi ikke. I hvert fald ikke ude i bylivet. Vi bryder os ikke om de blikke, vi tiltrækker. Og tro mig: Vi tiltrækker blikke! 

Eller hvad med den tanke, at en eller anden homofobisk idiot måske finder på at chikanere os.

Og det er virkelig ærgerligt og en lille smule ydmygende, at man ligefrem skal samle mod for at holde sin kæreste i hånden andre steder end i det trygge, camouflerende biografmørke, når man bevæger sig uden for sin matrikel på en romantisk date som i forgårs.

4 kommentarer:

  1. Kan fandme godt forstående frustration. Og den gør mig edderspændt rasende. Ikke fordi jeg selv er lesbisk men fordi jeg ikke gider at bo i et samfund hvor nogen skal bekymre sig om den slags. Nå!
    Kh. Sofie - en meget trofast læser ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Hey Sofie

      Velkommen til :-) Og mange tak for din support. Den luner!

      Slet
  2. Desværre er der alt for mange danskere ikke særlig tolerante, når det kommer til homoseksualitet men også sygdomme/handicap og flygtninge.
    Hvilket er mere end sørgeligt for det dem selv og ikke mindst dem det går ud over alt for meget i både følelser, tid og energi. For i 2013 skulle det være fuldkommen legalt at være anderledes uden at skulle udsættes for det ene eller det andet, men er bange for at der kommer til at gå en rum tid før tingene ændre sig herhjemme.!

    Men håber turen tros alt ikke blev alt for overskygget af problemerne.!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jimmy :-)

      Tak for dine søde ord. Dejligt med lidt opbakning!

      Jeg tror, du har ret i, at der er langt herfra og til respekt. Det er en af grundene til, at jeg skriver her.

      Slet