mandag den 1. juli 2013

A-kassevanvid


Jobsøgning. 

Efter veloverstået lærereksamen søger fruen nu stilling som ... 

... kontorassistent! 

Hvorfor? Fordi a-kassen ase siger, at hun skal søge "bredt," som de kalder det - også selv om der indtil nu har været sproglærerstillinger i rigelige mængder at søge. 

Og det betyder altså, at fruen SKAL søge stillinger som kontorassistent, rengøringsmedarbejder, receptionist, call-centermedarbejder og deslige, upåagtet at hun derved måske snupper et job for næsen af en anden ledig, der ikke er kvalificeret til at påtage sig andet arbejde.

Fik hun nævnt, at der er altså er TEMMELIG MANGE SPROGLÆRERSTILLINGER AT SØGE?!!!

Der SKAL imidlertid søges bredt, for ellers får hun ørerne i maskinen. 

(Sjovt som alle meddelelser fra a-kasse og jobcenter er ledsaget af utvetydige, ydmygende trusler.)

Men hvordan i alverden bærer fruen sig ad med at skrive en kontorassistentjobansøgning, der lyder bare den mindste smule troværdig?

"Kære tømrerfirma

Som nydimitteret sproglærer søger jeg hermed stilling som kontorassistent hos jer. Jeg har nemlig ikke den fjerneste lyst til at bruge mine lærerkompetencer til at undervise skolebørn, men vil langt hellere bruge min tid mere kvalitativt, for eksempel på at lave kaffe til mester og skubbe tilfældige papirbunker rundt på et støvet kontor. Også forefaldende rengøringsarbejde har min store interesse. 
 

I finder således ikke en kandidat til stillingen, der er mere topmotiveret end jeg."

Shit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar