lørdag den 27. juli 2013

Jeg prøver virkelig at få øje på skønheden ...

... men jeg KAN altså ikke lide tatoveringer. 

Som nu for eksempel da jeg løb en tur i formiddags og kom forbi en forhave, hvori der stod en mand, som var grøn i det halve af ansigtet. 

Argh! Hvad skal det nu til for? Synes han mon, han forskønner kvarteret ved at stå der og ligne et reptil? Ved han mon, at reptiler er umanerligt dumme? At reptilhjernen i mennesker er urprimitiv og udelukkende handler efter instinkt? At dens evner begrænser sig til flugt, skafning af føde og parring? 

Pudsigt ideal at signalere.

Eller måske vil manden gerne have, at man fortolker hans valg af kropsudsmykning, konkluderer, at han må være en brutal bølle, og derpå bliver en lille smule bange?

Well, guess what: Hvis det sidste var hensigten, så virkede det helt fint på fruen (som måske ikke er den dristigste kvinde i verdenshistorien), da hun kom forbi på sin joggetur. Hvad enten jeg ville det eller ej, blev jeg smånervøs over hans udstråling.

Og bagefter selvfølgelig virkelig irriteret på mig selv, fordi jeg hoppede på den. Jeg VED sgudda godt, at fyren i haven inderst inde bare var en lille skrøbelig tændstikmand i et stort og skræmmende kostume. En sølle stakkel.

Hvilket omgående leder tanken tilbage til min og Rotternes tur til Ribe i går. Nærmere betegnet til en episode på motorvejen ved Vejle: 

Jeg så i bakspejlet en motorcyklist i shorts og ærmeløs vest, men til gengæld uden hjelm, komme susende og i halsbrækkende fart overhale bilerne bag mig indenom i nødsporet.

"Nu skal I bare se, børn. Der kommer en kæmpe idiot," sagde jeg til mine passagerer, da jeg sjældent lader en chance for at moralisere lidt over for dem gå fra mig, hehe (et af mine privilegier som mor). 

Alles blikke drejede sig mod motorcyklisten, da han strøg forbi os på højre side. På ryggen af hans vest stod Hells Angels.

"Yep," tilføjede jeg så. "Det står ligefrem skrevet på ryggen af ham."

Jeg vil således hermed plante et verbalt spark lige i røven på små mænd, der får jern på ved at sprede nervøsitet og utilpashed blandt almindelige mennesker.

Get a life!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar