lørdag den 16. marts 2019

Nå ja, jeg glemte lige ...

Da jeg i går tog dig med på en feministisk rundrejse, glemte jeg lige en enkelt bagatel:

OMSKÆRING:



Fy for helvede!

Det er nogen tid siden, der rigtig har været spot på omskæring af piger og kvinder i medierne. Som om det kommer lidt i bølger.

Men det SKER, folkens. En pige omskæres i snit hvert 11. sekund. HVERT FUCKING 11. SEKUND!

Prøv at forestille dig det:

Du bliver holdt fast. Af mennesker, som burde beskytte dig mod alt ondt. Som du burde have tillid til. 

Du er nøgen fra livet og ned. Blottet og sårbar.

Dine ben tvinges fra hinanden. Og du skriger af rædsel. Bønfalder dine overgrebskvinder om at lade dig slippe. For du ved, hvad du har i vente.

Men ingen lytter.

Så går hun i gang. Damen med barberbladet.

Hun skærer systematisk dine ydre kønsdele væk. 

Måske syr hun også din skedeåbning næsten helt til, så du i al fremtid vil have svært ved både menstruation og samleje.

Og du er prisgivet. Du kan intet stille op. 

Smerten er langt hinsides dine værste mareridt. Du tror, at du skal dø nu.

Og det skal du måske også.

Det er i hvert fald mange gange konsekvensen af de infektioner, der kan opstå. 

FUCK, jeg får det dårligt ved tanken.

Det er klam og hjerteskærende brutalitet i en utrolig høj potens.

Da jeg skulle finde et passende Youtube-klip at poste i indlægget, var jeg forbi nogle stykker. Og nogle af dem kunne jeg ganske enkelt ikke se til ende. 

Som for eksempel dette (jeg lægger bare linket, og så kan du jo se, om du kan holde ud at klikke på det).

Jeg ville ønske, jeg kunne gøre mere for at protestere mod denne uhyrlighed end bare skrive et snoldet blogindlæg.

Det må jeg lige undersøge.

Take care og nyd det, hvis du selv bestemmer over din krop.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar