mandag den 4. marts 2019

Folkekirken og humor

Kom sgu lige forbi en kirke i går.

Og måtte omgående slå bremsen i for at tage et billede:



Breaking news!

Folkekirken - nu med humor 😂😂😂

Måske skulle man overveje at melde sig ind i klubben igen. Som en beskeden tak for et godt grin.

Eller ... maybe not. For nu tror jeg jo faktisk ikke på Gud. Minor detail 😋 

Glæder mig, til de sætter det næste banner op, og reflekterer lidt over mulig ordlyd ...

Det bliver nok noget med vin og oblater on the house. 

(One problem though: Sådan nogle oblater er lidt tørre. Måske kirken kunne overveje også at byde på et stykke brie til nadveren. Bare et forslag 😂)

Supplerende info:

Kirken på billedet er selvsamme kirke, hvor jeg i 1992 fejlagtigt blev viet til eksmanden. Det var også i den kirke, at vi lod vores førstefødte døbe. Og så er det stedet, hvorfra min far blev bisat for godt og vel halvandet år siden.

Desuden var en af mine børns oldefædre præst her. 

Om ham fortælles det i øvrigt, at han som leder af den lokale modstandsgruppe under krigen opbevarede våben i kirkens højhellige alter. Formentlig et okay skjulested (just a fun fact 😂).

Slut på indlæg. Det blev fandme ikke særlig dybt i dag. Men jeg har også lidt småtravlt.

Take care 😍😎💋

Ingen kommentarer:

Send en kommentar