lørdag den 13. juli 2019

Om en jomfrurejse

"Sker det egentlig tit?" spurgte jeg.

Hun drejede hovedet og kiggede på mig, mens vi sad der i solen på terrassen ved hendes og konens nyindkøbte sommerhus med hver sin iskolde dåseøl i hånden.

Tavst afventende. Og det kan jeg godt forstå, for jeg havde jo endnu ikke signaleret, hvad det egentlig var, jeg gerne ville vide 😉

Så jeg fortsatte:

"At du lige hapser en tilfældig censor og gør hende til din veninde?"

Hun grinede højt.

Nej, det var faktisk ikke sket så tit igen.

Oh dear for en skøn og ret unik situation 😂

Måske husker du forhistorien. Du kan læse den her. Men jeg kan også hurtigt opsummere:

Jeg var censor i mundtlig engelsk i begyndelsen af juni måned i år. Fremmed skole, hvor jeg aldrig før havde været censor. Fremmed lærer, som jeg aldrig før havde mødt. 

Jeg faldt godt i snak med læreren. Og under vores samtaler kom det frem, at vi begge er homoseksuelle. Det var feelgood, for jeg føler mig somme tider lidt ensom i min seksuelle orientering.

Efter prøverne inviterede læreren mig med ud at prøve sit paddleboard. Jeg takkede ja. Og det var spas.

Inden vi skiltes sagde hun, at jeg jo kunne komme og besøge hende og konen i deres sommerhus ude ved vandet på et tidspunkt. Så kunne jeg prøve boardet igen.

Det var sådan cirka historien. I hvert fald første kapitel.

Nå, men der gik et par uger ... og så købte jeg sgu selv et paddleboard. "Impulsiv" er et af mine mange mellemnavne. Det har jeg fra min far. 



Og det VAR lidt gakket ligefrem at købe et board, når jeg ikke havde prøvet at sejle mere end 10 meter på sådan en motherfucker. Jeg havde ikke en gang været oppe at stå. Det hele var foregået på knæ. Og jeg anede INTET om stand up paddling (eller "SUP", om du vil) 😂😂😂

Så da jeg ikke havde begreb om, hvordan mit nye board skulle anvendes, fik det i begyndelsen lov at ligge på mit stuegulv i originalemballagen, mens jeg omhyggeligt listede uden om det og samtidig overvejede, hvordan i alverden jeg skulle komme i gang.

Der lå det så, uberørt af menneskehånd, indtil i onsdags.

Så kom der sgu en messenger-besked fra ovennævnte lærer (som vi jo nedenfor kan kalde "H" ... fordi hun rent faktisk HEDDER noget med H 😉)

"Jeg tror, jeg skal ud med boardet oppe ved sommerhuset i morgen, som vejrudsigten ser ud. Skal du med?"

Øh ...? 

Ja? Tak! 🙏 HA! 😄

Det ville jeg sgudda gerne 💃

Men jeg var overrasket, fordi alle gode intentioner om at ses, når man har så spinkel en fælles historik som vores, fandme aldrig bliver til noget. Man bliver lige grebet af øjeblikket, aftaler at mødes igen, og så gør man det ikke.

Men det gjorde vi altså alligevel 😄

Og jeg skylder en stor tak til H for at være min kyndige vejleder, da jeg således for første gang begav mig ud på mit nye board. 

Hun sørgede lige for, at boardet blev pakket ud og fyldt op med den helt rette mængde luft, at halefinnen blev monteret, at længden på min padle blev afpasset efter min højde, at min "leash" (læs: en snor, som man binder sig fast til boardet med, så det ikke driver ad helvede til, hvis man skulle falde i, red.) blev fastgjort rigtigt, og instruerede mig i, hvordan jeg skulle komme op at stå på motherfuckeren.

Og jeg skylder en tak til The Person Formerly Known As Lucifer (læs: fruens eksmand, red.) for at have "lånt" mig sin gasdrevne redningsvest. Det er nemlig, hvad der sker, når man overlader mig nøglen til sit hus, så jeg kan vande blomster, mens man selv er på ferie: Så forsvinder ens gasdrevne redningsveste fra matriklen 😂

Og endnu en tak til H for at være mit yderst lattermilde publikum, da jeg efter få sekunder i oprejst position på mit board, røg på hovedet i vandet. Så gaspatronen i eksmandens vest med et brag eksploderede og på et splitsekund fyldte så meget luft i vesten, at fruen knap kunne vrikke med ørerne. (Måske skulle jeg have valgt en vest uden gas, for den slags egner sig vist mest til stabile fartøjer, hvorfra man IKKE falder i vandet, og det kan man dælme ikke sige om mit board. Slet ikke med MIG som kaptajn 😵)

Dramaet var således intakt. I hvert fald indtil man rejste sig ... og kun stod i vand til knæene 😎 

Det var episk 😂😂😂

Og den øl, vi drak på terrassen efter vandgangen, var totalt velfortjent.

Ikke mere nu. Jeg skal i haven. Og i aften skal jeg på ... date! 💃 Med en dame fra København.

Take care and keep cruisin' 💘💘💘

Ingen kommentarer:

Send en kommentar