lørdag den 6. juli 2019

Sikke en god dag

Sidder i mit køkken i forstadsvillaen. 

Og glæder mig inderligt over regnen 🙏 Som ikke ligefrem plasker ned, men dog alligevel forhindrer mig i at klippe hæk, hehe. Og dermed henviser mig til at sidde ved computeren med en dejlig ginger beer og skrive et blogindlæg til dig 💘

Kom for resten lige til at nærstudere ginger beer-dåsen (for nu er jeg jo glad for dåser 😋). 

Den kommer fra Harboe. Det ligger i Skælskør. Og i Skælskør vil man åbenbart gerne være sådan lidt smart-i-en-fart og skrive ting på engelsk på deres dåser. One problem though:

Hvis man absolut SKAL forsyne sine dåser med smarte ting på et fremmedsprog, er det en god idé at kunne stave.

Det hedder for eksempel ikke "CARIBIAN".



Hvis nogen fra Harboe læser med, kan de jo prøve at slå ordet op 😉

Nå, men det var egentlig hverken Harboe Bryggeri eller engelsk retskrivning, jeg ville fortælle om, men derimod dagen i går. Til gengæld skal jeg skynde mig lidt, for nu er det ved at klare op udenfor, og så ved vi jo ligesom godt, hvad klokken er slået.

Fandens osse 😡

Nå, men det var en god dag i går. Af flere årsager. 

For det første lå jeg med måsen i vejret ude på fortovet foran forstadsvillaen hele formiddagen og pillede ukrudt op mellem fliserne. 

Ikke at det i sig selv er noget at juble over. For det er et pisseirriterende arbejde.

Men er du klar over, hvor meget goodwill en aktivitet som netop den fremkalder hos de gamle koner i nabolaget, der kommer forbi sådan en formiddag? Gamle koner fucking ELSKER den slags pilleri. Og synes, det er yndigt, at jeg forskønner kvarteret. 

(Personligt foretrækker jeg en helt anden slags pilleri, men det ligger jeg ikke på fortovet og gør 😋)

Nå, men det gav et par hyggelige småsnakke med et par venlige koner. Og det var faktisk feelgood 😄

Så blev jeg ringet op af en redaktør fra Lindhardt & Ringhof. Det er et forlag i København. De ville gerne købe rettighederne til en bog, jeg har oversat. 

Eller ... øh ... "købe" er måske så meget sagt. De ville gerne OVERTAGE rettighederne til en bog, jeg har oversat. Og udgive den som lydbog, e-bog og/eller POD. Mod at jeg får royalties. 

Det sagde jeg ja til. 

Som oversætter får man normalt ikke royalties for salget af de titler, man har oversat. Så det kan da KUN være et skridt fremad. Og jeg blev glad.

Dernæst spillede jeg tennis med Ulla. 

Jeg vil gerne bilde mig ind, at jeg gav hende tæv. Men jeg tror sgu, jeg fik lige så mange selv. Dog havde jeg flere gange held til at lade mine bolde kysse linjerne helt efter bogen, og det tænder mig for vildt at levere et præcist og velgennemført slag. Weird, I know, at man sådan kan tænde på at ramme en bold med en ketcher. Men jeg har aldrig påstået, at jeg ikke er en lille smule crazy 😵😵😵

Det var SKØNT at rykke ud på terrassen, da jeg kom hjem. Svedig og varm. Og med en halv liter iskold dåseøl. 

Og ikke mindre skønt, at min have er så lukket på alle sider, at jeg kan smide alt det tøj, jeg vil, og lade brysterne strutte, som jeg har lyst. (Okay, der fik jeg rodet mig ud i en forskønnende omskrivning (eller eufemisme, om du vil). "Hænge og dingle" er måske mere nøjagtigt 😂😂😂, men her har jeg jo frihed til at justere sandheden lidt, hvis det skulle falde mig ind 😉)

Og som jeg sad der, blev jeg ramt af en fantastisk rar fornemmelse i maven. En ret inderlig følelse af tilfredshed. For damn, jeg har det godt 😎 

Der er ikke ret mange ting, jeg ønsker mig anderledes. Faktisk bliver jeg mere og mere glad for den frihed, der ligger i mit singleliv. At jeg kan bruge min fritid, som jeg vil. Uden at en partner blander sig i, hvor jeg er, hvem jeg er sammen med, og hvad jeg foretager mig. Gotta love it 💘

Så yep, den lune følelse blev jeg lige overskyllet af, mens jeg sad der i solen på terrassen.

Følte så, at det var my lucky day og besluttede, at jeg hellere måtte spille med i Eurojackpot. For hvem kan måske ikke lige bruge 63 mill? 

Og jeg vandt!

72 kroner.

Hehe 😄

Nå, men sådan var dagen i går. Pisseokay 👍

Nu vil jeg liste under bruseren og skylle den del af hækken ud, som har sat sig i mit hår. Og så vil jeg daffe hjem til min mor, så vi kan få bestilt en rejse 😋

Som du måske kan gætte, nåede jeg ikke mere hæk i dag. Ærgerligt, ærgerligt 😔

Take care og så høres vi sgudda ved 😍😍😍


Ingen kommentarer:

Send en kommentar