mandag den 8. juli 2019

Om barberede geder

Jep.

Så er dén ged barberet. Onduleret faktisk 🐐🐐🐐

For på min mail ligger to bekræftelser. En fra Kilroy på en returbillet til Australien. Og en fra Supersaver på en indenrigsflyvning dernede.

I september/oktober.

Hehe 😎

Det er min mors omgang. Og min søster rejser med. 

(Og min søn og min datter og min niece, men vi rejser i to grupper, og de unge ordner selv alt det praktiske vedrørende flybilletter, visumansøgning, overnatningssteder og billeje. De er jo ikke snotforkælede curlingrotter.)

Det holdt ellers lidt hårdt. For den der fucking ged ville jo ikke ligge helt stille.

For eksempel skal min søster rejse hjem på en anden dato end min mor og jeg. Og fra en anden by. Og vi købte hendes billet først. 

Men! 

Så er der jo det der pis med, at rejsebureauerne på deres bestillingssider ALTID bruger det lille psykologiske kunstgreb at bilde kunderne ind, der ikke er ret mange billetter tilbage på lige netop dén flyvning, de ønsker. 

(Og det er for den sags skyld det samme med alle hotelbookingportalerne. Man bibringes fucking ALTID en følelse af, at det haster. Prøv bare at lægge mærke til det: "14 personer kigger i øjeblikket på dette hotel". Eller: "Dette hotel blev senest booket for fem minutter siden". Eller: "Kun TO værelser tilbage til denne pris.")

Nå, men det er egentlig rimelig ubehageligt at sidde der og føle, at ens rejse er ved at blive solgt til anden side. Og det er selvfølgelig hele idéen med tricket: Man skal presses ud i et hurtigt køb. 

Og bedre blev det ikke af, at vi jo var nødt til at bestille i to omgange på grund af det med forskellige datoer og afrejselufthavne.

Og bedre blev det fandme HELLER ikke af, at der jo var tale om flybilletter til over 10.000 kroner stykket, og at det i sådan en bestillingssituation er MERE end fucking vigtigt at tjekke og dobbelttjekke og trippeltjekke, at alle datoer og destinationer og tidspunkter og flynumre passer. OG at det er de HELT rigtige personnavne, der tastes ind. 

Hvilket alt sammen clasher lidt med idéen om et hurtigt køb.

Nå, men det lykkedes at booke min søsters billetter. Den bedste deal var via Kilroy.

Så skulle vi bare SKYNDE OS at få booket billetter på samme fly til min mor og mig. Her så det ud til, at den bedste deal var via Travellink.

Og nu vil jeg så benytte lejligheden til at kaste en ond fatwa over Travellink. Sikke et smatfirma.

For da jeg troede, jeg var nået til vejs ende (med hjertet oppe i halsen på grund af mit oplevede tidspres), og havde indtastet betalingsoplysningerne fra min mors MasterCard, ja, så ville betalingen ikke gå igennem.

Fuck 😱😱😱

På skærmen stod: "Din booking behandles".

Og det blev der ved med at stå.

Hvilket i virkeligheden ikke er så mærkeligt, for min mors kort var lige blevet brugt til min søsters billet, og dermed var den daglige beløbsgrænse på kortet nået, så systemet kunne ikke trække pengene.

Og vi var tæt på panik. For tiden var jo ved at løbe fra os. Troede vi.

Her er så problemet med Travellink:

Vi havde brug for at trække pengene på et andet kort. Men det fremgår ikke på Travellinks hjemmeside, hvordan helvede man gør det: altså bremser betalingerne fra ét kort og indtaster betalingsoplysningerne fra et andet.

Der kom kortvarigt en dialogboks op, hvor det KUNNE have ladet sig gøre, men den forsvandt hurtigt og var ikke til at finde igen.

Så vi besluttede at ringe.

Well, guess what: Travellinks hjemmeside rummer ikke et telefonnummer. I hvert fald ikke et, der umiddelbart er til at finde.

Så vi måtte lave en almindelig Google-søgning på firmaet for at finde et brugbart nummer.

Jeg tastede nummeret og fik en maskingenereret mand på tråden. 

Med en hel masse valgmuligheder, og uanset hvilke muligheder jeg valgte, blev jeg hele tiden kørt rundt i et loop og tilbage til de SAMME fucking valgmuligheder, indtil jeg til sidst blev smidt af tråden. 

Jeg ringede op tre-fire gange. Men det lykkedes mig aldrig at tale med et rigtigt menneske.

Det var et mareridt, og det er eddermame for ringe 😡😡😡

Vi kunne ikke se andre muligheder end at booke forfra hos et andet bureau. Og panikken var ikke blevet mindre af, at vi jo havde spildt i hvert fald en halv time på idiotiske Travellink.

Kilroy var en anelse dyrere, men løste til gengæld opgaven smukt 😄

Ged: barberet 👍

Nu har jeg så andre geder, der venter på en trimning.

For eksempel min terrasse. Den ser således ud:



Det er Anker, der står midt på terrassen. I baggrunden ses mit højbed.

Oh dear, haha 😂😂😂

Nu er biodiversitet selvfølgelig det nye sort. Så jeg kunne også bare være trendy og lade lortet stå.

Vi må se, hvad jeg føler mig fristet til. Det er spændende 😱

Take care 💘

Ingen kommentarer:

Send en kommentar