mandag den 3. juni 2019

What are the odds

Fuck, jeg bliver rundt på gulvet 😵😵😵

Jeg er jo censor for tiden. I mundtlig engelsk. Og det er SÅ hårdt. Og man er SÅ smadret, når man kommer hjem efter sådan en dag.

Fordi man er fuldstændig "alert" hele tiden. 

Man ved jo godt, at de elever, der er til prøve, er HELT oppe at køre, og at EN forkert beslutning kan påvirke den enkelte elev ret meget.

(Inderst inde ved man dog OGSÅ godt, at folkeskolens prøver ikke betyder meget i det store perspektiv og for elevernes fremtid, men vi lader allesammen, som om.)

Jeg tror egentlig nok, at jeg er en okay sød censor. Jeg går ind til opgaven med den indstilling, at eleven helst skal have en god oplevelse af at gå til mundtlig prøve. For jeg synes, det er det fornemste, man kan opnå med sådan en seance.

Så jeg sabler ingen ned. Og man skal VIRKELIG stinke i mundtlig engelsk for at få en karakter, der ligger under 02.

Men shit altså. Jeg bliver så træt. For censors ord er det afgørende, og det er dælme vigtigt, at det er det rette ord!

Nå, men en formildende omstændighed er censorfrokosten. 

Det er vist tradition, at censor bydes på en god frokost. 

I frokosten deltager de lærere og censorer, der er i aktion på dagen. Så kan man småpludre lidt om slagenes gang.

Dagens censorfrokost bestod af en vidunderligt mør svinekam med ovnkartofler, masser af brun sovs og salat med frisk pesto. Nammenam 😍

Det var under censorfrokosten, jeg fik dagens oplevelse. Ud over maden selvfølgelig 😉

For her har man jo mulighed for at smalltalke lidt med de andre aktører i dagens prøver. For eksempel den lærer, man er censor hos.

Og jeg faldt hurtigt i god snak med MIN lærer. Som var flink til at spørge ind til mig og mit liv.

Jeg gav et hurtigt resumé:

Uddannet økonom. Marketingstilling i en landsdækkende byggemarkedskæde. Gift og fire børn med en mand. Litteraturoversætter i 14 år. Forlod så manden til fordel for en kvinde. Uddannet lærer. Lærerjob. Punktum.

Det tog cirka 12 sekunder.

"Nå," sagde jeg så. "Nu er det din tur."

Hun grinede lidt, men kastede sig så ud i det.

Læreruddannelse. Mødte kæresten. Job på en efterskole. Og kæresten, hun ...

Hov!

Hun?

What?

Fedt!

Som i: FEDT!

HA! 😂

What are the odds?

Jeg plejer at synes, at jeg er SÅ ensom. Fordi jeg fucking ALTID er den eneste homoseksuelle i de kredse, hvor jeg færdes. Hvad enten det er i social eller faglig sammenhæng.

Og i dag havde jeg altså tilbragt hele formiddagen i selskab med en kvinde ligesom mig.

OMG!

DET var virkelig feelgood 💘 Som at kunne trække vejret frit efter at have haft en plasticpose over hovedet.

Og det siger i virkeligheden lidt om, præcis HVOR ensomt det kan være, når jeg sådan kan gå i selvsving over at møde en enkelt lesbisk. 

Hun tilbød oven i købet, at jeg kunne prøve hendes paddleboard i morgen, når vi er færdige med prøverne. Og det var virkelig sødt af hende 😍 Men jeg tænker også, at det er lidt grænseoverskridende. 

Jeg dumper helt sikkert i søen 😂

Så den må jeg have til gode.

Men jeg er glad 💃💃💃

Ingen kommentarer:

Send en kommentar