lørdag den 25. maj 2019

Hovedet oven vande

Gisp!

Må lige hive lidt efter vejret. For eminencen har dælme haft noget at se til for nylig.

På den fede måde heldigvis 😎

Berlin har jeg fortalt om i sidste indlæg. Her er et kort resumé:

Fed by. Skynd dig derned!

Og dagen efter hjemkomst fra Berlin huggede jeg min yngste søn, M, med en tur til København. For at besøge min ældste søn, P.

Eller ... til Lyngby. Men for os jyder er det hele jo København, lige så snart man kører i land fra broen. Det er mere enkelt 😉

Sådan en fin tur, man der havde 💃💃💃

P og kæresten, S, stod klar med lækker middag og vin på kollegiet, hvor de bor, fredag aften. Og vi pludrede. Og pludrede. Og pludrede.

Indtil eminencen ikke pludrede mere, fordi det var på tide at rulle om på skjoldet. På den til formålet medbragte luftmadras. Og med yngstesønnen på gulvet lige ved siden af. Familiehygge i høj potens.

Lørdag: fodboldkamp. 

P spiller fodbold. I Gladsaxe. Og selv om man er en stor dreng på 23, vil man altså stadig MEGET gerne have mor med til kamp. Ligesom da man var 6.

💘

Knægten var dog noget utilfreds til at begynde med. Han skulle nemlig starte på bænken. Ikke den fedeste indledning på en kamp, når man har egne supportere med.

Det var også en lille smule kedeligt for supporterne, kan jeg så røbe. Så jeg lod mig i ventetiden diskret optage af en hyggelig chatkorrespondance med en dame 😋

Efter 25 minutter blev ungersvenden imidlertid sendt på banen, og Mutti måtte forlade chatten. Skulle bare liiige skrive de allersidste fem ord ...

... og stod således med ansigtet begravet i mobiltelefonen, da yngstesønnen diskret prikkede mig på skulderen og sagde:

"Øh, mor? Nu scorede P."

Oh my god. Oh my god! Oh my GOD!

Jeg så det ikke! Fuck!!!

Jeg er jo worst mom ever! The mother from hell.

Men. Hvem fanden løber også op og scorer mål, ti sekunder efter man er kommet på banen?! Det er jo absurd.

Nå, men jeg foreslog yngstesønnen, at P egentlig ikke behøvede at vide noget, og han nikkede indforstået.

Heldigvis scorede sønnike en gang mere i kampen og landede således to kasser ud af holdets fem.

Anden gang var Mutti tilmed opmærksom på præstationen 👍

Så blev det eftermiddag, og jeg tog børnene med på bøssebar. Som man jo gør.

Jeg kan godt lide Café Oscar inde på Regnbuepladsen ved siden af Københavns rådhus. Fordi det er en almindelig café. Der bare har et større klientel af homoseksuelle end andre caféer. Den er ikke klam og lurvet som de fleste af de homosteder, jeg ellers har besøgt.

Det blev til et par kolde fadbamser på Oscar. Og jeg var glad for at kunne præsentere børnene for lidt mere af min verden. Tror, jeg fik gjort det fremmede lidt mindre fremmed for dem ved den lejlighed 😊

Om aftenen var vi henrivende politisk ukorrekte (igen). Spiste således en ordentlig motherfucker af en ribeye på en argentinsk bøfrestaurant i Christianshavn. 

Tilbehør: fritter og bearnaise. Og ikke antydningen af salat eller andet ulækkert med friske vitaminer.

Hehe 😋

Søndag. Op og hjem. Efter et fint ophold i Lyngby.

Når man altså lige ser bort fra, at jeg måtte gennemleve lørdag morgen uden kaffe. Og det er jeg fandme ikke ret god til.

Ved sgu ikke lige, hvad der er gået galt med ældstesønnen der: Han drikker espresso! Føj for satan. 

Jeg drikker ikke espresso. Men allerhelst en dejlig, hjemmerørt pulverkaffe. Med MÆLK. Hvad køleskabet naturligvis ikke rummede. 

Overvejede i desperation, om ikke der mon lå en lille butik i nærheden. Måske en 7eleven? Så jeg kunne have hentet mig en liter til trods for en ikke ubetydelig morgengrimhed.

Men nu forholder det sig sådan, at sønnikes kollegium ligger mellem Bagsværd Sø og Lyngby Sø. Og det SKAL åbenbart være så irriterende naturskønt derude, at der ingen 7eleven er. Hrmpf 😡

Nå, men det endte med, at jeg drak en kop te, selv om jeg ikke var syg.

Søndag aften efter hjemkomst fra det sjællandske: til middag hos the person formerly known as Lucifer. Han stod klar med tre lækre retter og havde da i øvrigt lige fjernet mit haveaffald fra min matrikel, mens jeg havde været i Lyngby.

Det begynder sgu at ligne noget med ham 😊 

Og siden da har jeg ligget vandret på jobbet og har sådan set ikke rigtig haft tid til andet.

Nu vil jeg til gengæld runde af. Jeg skal til hestegejl med Barn 4, som er komplet bindegal med ... wait for it ... wait for it ... heste (surprise!).

Det er vist noget med en aktivitetsdag i den stald, hvor hun har part. Med kaffe og kage og trækketure på ponyer. Tror nu, jeg springer ponyturen over. Jeg er pissebange for de der fucking store dyr. Men jeg vil gerne vise Barn 4 min support.

Dernæst: mere kaffe og kage hos Übermensch. Så der er lagt op til en skøn eftermiddag.

Take care now 💜💜💜

Ingen kommentarer:

Send en kommentar