onsdag den 20. april 2016

Fucking farlige Facebook

Shit.

Øjnene var fandme ved at trille ud af hovedet på mig forleden dag.

Var lige en tur på Facebook (det er jeg somme tider).

Og måtte et splitsekund senere forfærdes, jeg sagde FORFÆRDES, over det, jeg så:

En af mine, lidt perifere, FB-venner havde tilsyneladende lagt AL SIN FUCKING E-MAIL-KORRESPONDANCE UD PÅ SIN VÆG.

Oh my God!

I en lang, ubrudt rulle af opslag fra omtalte FB-ven lå således, hvad der lod til at være den ene private e-mail efter den anden.

For eksempel en jobansøgning dateret den foregående dag. Hvor han blandt andet skriver:

"Da jeg sidder i uopsagt stilling, vil jeg bede om 100 % diskretion."

Right!

Og i en anden e-mail skriver han til sin datter:

"Jeg er blevet hjemme fra arbejde i dag, fordi jeg har haft tyndskid hele natten."

Tydeligvis beskeder, som ikke mange kan ønske at udbrede til hele deres Facebook-netværk, tænker jeg.

Så jeg gik en lille smule i panik på min vens vegne. For SATAN, hvor uheldigt altså! Og hvor bizart.

Var han blevet hacket, eller hvordan i hede hule helvede kan ens private mails lande til offentlig beskuelse på fucking Facebook?

Den blotte tanke kan jo give meterhøje hårrejsninger.

Jeg måtte gøre noget.

Nu er manden ikke så nær en ven, at jeg ligger inde med hans mobilnummer, og jeg blev mere og mere rundt på gulvet, fordi jeg MÅTTE hjælpe ham med at begrænse skaden. 

Efter nogen tids hændervridende tankevirksomhed fandt jeg dog på den geniale løsning:

En besked på Messenger.

På Facebook.

;-)

En formildende omstændighed, at Facebook selv var med til at skadesbegrænse.

But still!

Hvordan sådan en lortefejl kunne opstå er stadig en gåde. Men lad dette smukke lille indlæg være en advarsel: 

Det kan på mystisk vis gå rigtig galt derude! 

Gys!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar