søndag den 7. september 2014

Weekend og overvurderet løbetræning

"God weekend, Mrs. English Teacher," lød det muntert fra en god kollega i fredags. "Hvad skal du lave?"

"Jeg skal hygge med Ladyen," svarede jeg. 

"Øh ... nå ja, og så skal jeg for resten løbe halvmarathon på Storebæltsbroen den 13., og da jeg ikke har fået løbet hele sommeren, skal jeg nok også lige træne op til det."

Oh fuck. Bliver jeg aldrig klogere?

Mit bud er nej.

De fleste rettænkende mennesker vil vel nok lægge et par træningsture ind i sommerens program, når de medio september skal tilbagelægge så fucking lang en strækning som 21,1 km i løb og uden brug af kunstig ilt.

Men næhnæh, så ordinær er Fruen sandelig ikke. Ingen grund til at være overdrevet forberedt.

Det var jeg heller ikke, da jeg løb Århus City Halvmarathon sidste år, og ved den lejlighed var jeg da fysisk ovenpå igen allerede tre uger efter løbet.

Pis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar