mandag den 8. september 2014

Lidt om landbrugsprodukter på motorvejen og andet guf

Er fandenfuckme snart TRÆT af landbrugsprodukter på motorvejen!

Sad faktisk i Yarisen på vej hjem fra Institutionen (læs: den skole, hvor jeg underviser) i dag og ønskede ild i håret til hele den danske landbrugsbranche.

Hvorfor helvede går de og strør om sig med produkter på den motorvej, som ideelt set skulle gøre det nemt for mig at komme frem og tilbage til arbejde og andre spændende destinationer?

For halvandet år siden var landbrugsbranchen således elskværdig at slippe en lastbilfuld levende svin løs på mit stykke af motorvejen, så jeg var næsten fire fucking timer om at tilbagelægge ti kilometer OG dermed slet ikke nåede ind på seminariet i Århus til mine allersidste engelsktimer inden min afsluttende lærereksamen.

Og i dag var den så gal igen.

10 tons korn, hældt ud nærmest nøjagtig samme sted som svinene sidste år = motorvejen lukket i timevis.

Pis!

Det får mig til at tænke på, hvad lastbilchauffører egentlig LAVER, når de er på arbejde?

Altså ud over at læse avis og skrive sms-beskeder. Og tabe deres last.

Og de er tilmed ikke de eneste, som fortjener en tur over knæet. 

Det samme gør nemlig alle de halvskaldede, midaldrende mænd i store, sorte lokummer af BMWer, Mercedeser og Audier, som mener, at de har bedre ret til at komme frem på motorvejen, blot fordi de er mere uvenner med deres penge end jeg og derfor har tilgodeset statskassen med de mange 100.000 kroner, det koster i afgifter at købe deres svinedyre statussymboler.

Og som lægger sig helt oppe i røven af Yarisen og skaber sig, fordi de tror, de kan tvinge sig forbi mig i en morgentrafik, der kan beskrives med tre ord: kofanger til kofanger. 

Hvorfor skulle jeg underdanigt trække ind for dem? Kan de ikke se, at samtlige køretøjer på den motorvejsstrækning snegler sig af sted? Er deres behov for at komme frem større end mit?

I think not. 

Nå, men ellers vil jeg se at komme i bedre humør. Der er godt og vel to timer tilbage af dagen. Gotta make the most of it.

Øh ... og vil derfor skifte en vask og lave mig en dejlig madpakke til i morgen. Tænker lidt på at smøre en æggemad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar