torsdag den 11. september 2014

"Hej. Hvordan hænger den i dag?"

Shit altså, Frue. Somme tider får De sagt nogle ting, der mildest talt er lidt kiksede, haha.

Som nu i morges. 2. lektion. Engelsk i 8A.

Min gode kollega, Christian, som er matematik- og idrætslærer, træder ind i klasseværelset, hvor jeg står med ryggen til og er ved at viske tavlen ren.

Han skal være min støttelærer i den time, og det er rart at være to til at holde englebasserne i 8A i ørerne, så jeg er glad for at se ham.

Derfor siger jeg muntert over skulderen: "Hello, Christian. How is it hanging today?"

Den engelskkyndige ved, at det spørgsmål i daglig tale betyder "Hvordan går det i dag?" Der er således ikke noget uheldigt i sådan en formulering.

Men ...

... Christian er ikke specielt engelskkyndig, så han hører følgende: "Hej Christian. Hvordan hænger den i dag?"

LOOOOOOL!

Det er tydeligt, at han ikke rigtig ved, hvad han skal svare, så han nøjes med et lidt tørt "Høhøhø ..."

Hvorpå en elev bagerst i lokalet kommenterer: "Please don't use that kind of language in here!"

Åh, jeg dør af grin, hahahaaaah!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar