fredag den 12. september 2014

Politisk ukorrekt, hehe

Aaahhh!

Var ganske vidunderligt politisk ukorrekt i går, muahahahaaah.

Situationen:

Jeg skal med 8. årgang i biffen. Vi skal se en fantastisk film, der hedder Broken og er aldeles anbefalelsesværdig, hvis man kan tåle stærke film.

En af mine kolleger skal også med. På vejen ned til biografen småsludrer vi om udflugten - blandt andet om, hvorvidt eleverne har fået lov at tage slik med hjemmefra eller ej.

Det har mine. 

Ved godt, at den måske ligger på kanten. Men for helvede altså. En biftur uden snolder er sgudda lidt fesen. 

Som en spegepølsemad uden remoulade.

Navnlig hvis man går i 8. klasse.

Så da mine elever dagen forinden pænt spørger mig, som de må have lidt med hjemmefra, siger jeg ja.

Min kollegas elever har ikke slik med.

"Kommunen har altså vedtaget, at vi skal give eleverne mulighed for en sukkerfri hverdag," kommer det snusfornuftigt fra hende, da hun hører, hvad jeg har formastet mig til at tillade min klasse.

Point taken. Og jeg har nok en lille smule dårlig samvittighed over sådan at have spoleret mine elevers gode helbred.

Indtil i morges.

Hvor jeg lægger ud med to timers tysk i kollegaens klasse. Og tilfældigt komme til at læse, hvad hun har skrevet på tavlen:

Ugens boganmeldelse: Victoria
Ugens kage: Thomas

AHA!

Min fromme og frelste kollega, som i går så det som hendes pligt at orientere mig om kommunens sundhedspolitik, har altså indført en fast kageordning for 8A!

Og en nærmere efterforskning afslører, at det samme er tilfældet i de andre ottendeklasser.

Hmmm ...

JEG vil til gengæld sætte en ære i at tillade mine elever slikspisning under biograffilm for evigt! 

Hehe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar