onsdag den 10. april 2019

Overspring

Nu tror du, der kommer en lang smøre. 

For jeg plejer jo på ingen måde at kunne begrænse mig, når jeg skriver.

Og DU plejer sgu nok at blive både træt og tør i øjnene, inden du når til bunden af et af mine sædvanlige indlæg 😂

Well, not today.

Jeg skriver KUN som en overspringshandling. For jeg har fucking ikke TID til at skrive.

Jeg sidder og roder med en PowerPoint. Og er ved at blive nervøs.

For jeg skal på læreruddannelsen som gæsteunderviser i morgen.

Shit!

Det var jeg også i efteråret. Og ved den lejlighed sagde jeg til mig selv, at det havde bragt mig ud af min comfort zone. Og at den slags kan være meget sundt. Men at jeg nok ville takke nej næste gang.

For dengang stod jeg i et stort auditorium. Med studerende i en skrå vinkel helt op til loftet. Og alt muligt audio-visuelt udstyr.

Helt og aldeles angstprovokerende 😱

Og mine forelæsninger på læreruddannelsen skal foregå på engelsk, for det er engelskstuderende, der er mit publikum. 

Og jeg kan jo fucking ikke HUSKE den engelske terminologi, man bruger på læreruddannelsen. Jeg kan bare sige så meget, som at det altså ikke er den samme terminologi, jeg bruger, når jeg underviser 6D 😉 

Så jeg var fast besluttet på at takke nej næste gang.

Well, så blev jeg selvfølgelig spurgt for nogle måneder siden.

"Jada," kvidrede jeg fuldstændig ubegribeligt. "Det skal jeg da nok." 

For der var jo lang tid til.

Haha. Stupid me 😂

Det er I FUCKING MORGEN.

Yikes!

Så jeg smutter lige tilbage til min PowerPoint.

Wish me luck.

Og take care 💜💜💜

2 kommentarer:

  1. Jeg håber ikke dette er grænseoverskridende for dig, at jeg skriver, men jeg underviser på lærerseminariet, og jeg er sikker på de studerende vil elske at høre dig fortælle! Det er altid fantastisk at få inputs fra praksis! Så tak for du sagde ja, til en af mine kolleger!

    SvarSlet
  2. Hej Matilde :-)

    Det er SÅ fint, at du skriver!

    Er du på læreruddannelsen i Aarhus? Det er der, jeg skal ind i morgen. Og have fornøjelsen af at fortælle lidt om internationalt skolesamarbejde.

    Deler gerne det, jeg ved.

    Eller ... forholdsvis gerne, haha :-D

    SvarSlet