tirsdag den 12. februar 2019

Vandvittigt

Måske kan du huske dette indlæg. Og dette.

I de to indlæg fortæller jeg den superærgerlige historie om, hvordan jeg i sommerferien tog til Harzen og drak fadbamser, mens en vandhane herhjemme lod vandet fosse i stride mængder ud på gulvet i mit drivhus.

150 kubikmeter.

Fuck.

Og om, hvordan jeg hurtigt regnede ud, at det lille stunt nok ville koste mig i omegnen af 6.000 kroner.

Og om, hvordan jeg syntes, det var noget pis at skulle betale så mange kroner, da 3/4 af prisen på vand udgøres af den afgift, det koster at AFLEDE vandet. Altså hælde det ud i et afløb. Hvilket jeg jo ikke havde gjort, da jeg for helvede ikke HAR noget afløb i mit drivhus.

Og om, hvordan jeg skrev et hjerteskærende brev til Vandmiljø Randers for at høre, om jeg eventuelt kunne få en reduktion.

Og om, hvordan jeg fik et blankt afslag. En kold spand vand i ansigtet for nu at bruge et passende udtryk.

Well. 

Nu er regningen så kommet. 

Og der bliver i dag trukket svimlende 12.000 kroner fra min konto. Hvoraf de 6.000 er for mit ekstra forbrug af vand. Og de 4.500 således for "afledning" af vandet. Eller med andre ord: for at modtage en ydelse, jeg ikke har modtaget.

Rent tyveri og SUR RØV.

Overvejede en kort overgang at sende historien til Ekstrabladet. But then again. Det ville være ren, usympatisk payback og sikkert alligevel ikke flytte noget.

Så jeg betaler min regning, suk, og tager så ud at spise frokost med en smuk, ung kvinde. 

Som plaster på såret. 

Min økonomi er alligevel helt ad helvede til i denne måned, så hvorfor ikke bruge lidt ekstra på en hyggelig cafétur, haha 😄

Nu sidder du måske og tænker på, hvem min mystiske cafédate mon er 😋

Og ja. Hun ER smuk. Og klog. Og sjov. Og empatisk. Og en hel masse andet, som jeg kan lide at se hos andre. Hun er i øvrigt også lærer. Underviser også i engelsk og tysk. 

Og så kalder hun mig mor ... 

Mest fordi jeg ER hendes mor 😂

Det var det indlæg.

Pas nu på jer selv, folkens, og hav det super til næste gang 💋😍💖

Ingen kommentarer:

Send en kommentar