mandag den 11. februar 2019

Ny bucket list

I marts 2018 skrev jeg et indlæg med titlen Bucket list. Har lige genlæst det. Ellers et udmærket indlæg. If I may say so. I al beskedenhed 😋

Du kan læse det her.

Og hvis ikke du gider læse det, vil jeg yde den service at fortælle, at det handler om at gøre sig klart, hvad man gerne vil have ud af livet. For det er megasundt lige at mærke efter en gang imellem, methinks.

Sådan en bucket list kan jo ændre sig nogle gange over et livsforløb. Således også min. I hvert fald delvist.

Jeg lavede min første bucket list, da jeg gik på high school i USA. Det er ... pyha ... øh ... mange år siden.

Jeg ved, at jeg skrev fem punkter ned. Men jeg kan kun huske de to af dem: Jeg ville stå på toppen af Keops-pyramiden i Egypten. Og jeg ville udgive en bog, jeg selv havde skrevet.

Well, du kan næsten selv gætte, hvordan det gik med det første punkt. Det er nemlig FORBUDT at klatre op på pyramiderne. So clever me.

Det andet punkt har jeg ikke opgivet endnu. Det står stadigvæk på listen. Jeg skal bare liiige finde den rette idé. 

Og indtil da må jeg begrænse mine skriblerier til Dropsene. Men det gør sådan set heller ikke noget. For her skriver jeg jo også til et publikum. Og tak for det, kære bloglæser 💜 

Jeg tjener bare ikke penge på at skrive blogindlæg (eller ... jo, det gør jeg faktisk, for jeg tjener mellem 1 øre og 1 krone om dagen på at have reklamer på, men det er i hvert fald ikke det, jeg får smør på brødet af).

For ti år siden stod der på min bucket list, at jeg MÅTTE prøve at være i et kærlighedsforhold til en anden kvinde. Det stod allerøverst, for det var mit altoverskyggende mål. Jeg kunne ikke forestille mig større ulykke, end hvis jeg aldrig fik prøvet en kvinde.

Den kan jeg så vinge af. 

Sådan da. For nu har jeg prøvet en kvinde. Og det har givet mig en craving efter ... EN KVINDE TIL. Jeg MÅ have en kvinde til. SÅ let er jeg altså at tilfredsstille, haha 😂

Det var to punkter. Jeg plejer at synes, at fem er fint.

Det tredje punkt kalder jeg Kärntner Tomaten-Mozzarella Nudeln. Og det kalder jeg det, for det HEDDER de.

Jeg smagte dem i Østrig for måske 15 år siden, da jeg en sommer havde cyklet fra Italien gennem Østrig til Slovenien og som belønning efter strabadserne hapsede et par dages afslapning ved en badesø og en by, der hedder Klagenfurt. 

Fuck, de smager godt! Det er sådan nogle abnormt store pastalommer med fyld af tomat og mozzarella (deraf navnet, sjovt nok). Nu ligger en ny tur til Kärnten, som regionen hedder, ikke lige på tegnebrættet, men så må jeg fandme lære at lave nudlerne selv! Hrmpf!

Fjerde punkt hedder Caminoen i Spanien. Eller eventuelt Fishermen's Trail i Portugal. Vil VIRKELIG gerne prøve at vandre i Sydeuropa. Egentlig vil jeg helst Caminoen, men det er bare ærgerligt, at den er så overrendt. 

Venter bare lige på, at mine fucking menstruationer skal holde op. For jeg gider simpelt hen ikke vandre rundt på måske primitive steder og bløde uden hyppig adgang til sanitære faciliteter. Det ville faktisk være et mareridt. Så hellere vente. Det varer nok heller ikke længe, før jeg er fri for det lort for good. Som 51-årig må man vel nærme sig.

Femte punkt er ti kilo til. Det er i hvert fald overkommeligt. For siden sidste sommer har jeg tabt de første ti. Jeg har knækket koden, hehe 😋 Det handler bare om at spise mindre. Og det kan jeg sagtens fortsætte med. 

Det er dælme også tiltrængt. For efter at jeg mødte min kvinde (nu EXkvinde), tog jeg mindst 25 kilo på. Vi hyggede ganske enkelt for meget. For mange cafébesøg. For meget chokolade foran Netflix. For mange rødvinsmiddage.

Men det er slut nu. Og det går så godt, at jeg i dag måtte købe et bælte, så jeg kan holde mine fede Fjällräven-vandrebukser oppe. Positivt problem.

Det var fem. Som her kommer i prioriteret rækkefølge:
  1. Ny kvinde
  2. Ti kilo
  3. Vandretur
  4. Bogudgivelse
  5. Nudler

Nå, men jeg vil lade sofaen springe på mig og se et par afsnit af Krøniken.

Ud over at være en rigtig fin tv-serie udmærker Krøniken sig ved at have stået på min forrige bucket list. Af en eller anden grund kom jeg nemlig aldrig med på vognen, da den blev vist første gang, og det har jeg siden fortrudt. Nu griber jeg altså chancen for at se den, og har dermed fjernet den fra listen 😄

Så jeg vil lade dig være i fred lidt. Beklager, hvis jeg har plaget dig med rigeligt læsestof i dag. Det er jo andet indlæg 😋

Ingen kommentarer:

Send en kommentar