søndag den 10. februar 2019

Lidt om ferien ... og om at være plat

Ahhh! Ferie 😄

Denne gang vinterferie. Men nu har jeg også arbejdet i fulde fem uger og to dage siden sidste ferie. Og så er det da klart, at man trænger igen.

Jeg har glædet mig. Så meget, at jeg mødte fuldstændig kåd og plat op på job fredag morgen.

Jeg var den første på lærerværelset. Det er jeg næsten altid. For jeg møder ind klokken 7.15, så jeg har tid til at besvare mails og kontaktbogsnotater og lave kopier til dagens undervisning and so on and so forth.

Min computer manglede strøm, så jeg satte stikket i den kontakt, der, strategisk smart, sidder bag en sofa. Rykkede altså sofaen ud, satte stikket i, rykkede sofaen ind igen. Så mit stik nu sad i klemme mellem sofa og væg.

Og så satte jeg mig til at arbejde i mit foretrukne sofahjørne.

Efter nogen tid kom Nanna. En sød ung kollega. Og satte sig ved siden af mig. Hvor hun blev siddende, indtil jeg skulle til undervisning og derfor måtte have mit computerstik fisket ud af kontakten.

Det afstedkom følgende unikke monolog:

"Åh, Nanna, du kan vel ikke lokkes til at rykke dig selv og sofaen lidt frem? Jeg skal bruge mit stik. Så er du en sveske."

Nanna, som er sød og hjælpsom, begyndte derefter at flytte sig selv og møblet via en række millimeterkorte ryk.

Og mens hun således moslede med inventaret, fortsatte min monolog med tiltagende erotisk intensitet:

"Åh ja. Sådan der. Åååhhh. Ja! Bliv ved! Uhmmmm. Mere! MERE! Den kommer. Den KOMMER! ÅÅÅÅHHHHH!!!"

Nu havde jeg så fået opmærksomheden fra alle de andre kolleger, der efterhånden var mødt ind på job.

Og det var på tide at smide trumfkortet:

"Shit, det var godt! Var det også godt for dig?"

Åh, for helvede altså, haha 😂😂😂 

De er heldigvis vant til mig.

Nå, men jeg er alene i ferien. For min sidste hjemmeboende rotte er taget med sin far på ski i Italien.

Og det er sååååå nice 💃💃💃 

Tænk engang. En hel uge, hvor jeg kan gå nøgen rundt og prutte og pille næse og klø mig, hvor det klør. 

Fredag aften forkælede jeg mig selv med en dejlig lille lammeculotte, nammenam 😜 

Yngstebarnet HADER lam. Og det gør min ekskæreste (som jeg gik fra før jul) også = NUL lammesteg til fruen i efterhånden flere år, da jeg næsten konstant har været sammen med enten den ene eller den anden lammehader.

Og i går forkælede jeg mig selv ved at blive hængende i sengen til klokken halv tolv. 

HALV TOLV, folkens! 

Jeg kan ikke en gang HUSKE, hvornår det sidst er sket. Og selv om dagen unægteligt blev en kende amputeret ved den manøvre, og jeg oplevede det seriøst ubehagelige dilemma, at jeg ikke vidste, om jeg så skulle lave morgenmad eller frokost (first world problem, I know), var det fan-fucking-tastic!

Teenager igen!

Jeg var slet ikke ude af huset hele lørdag. Sad bare og hyggede med computeren. 

Mere teenager!

Og med Erling og Anker selvfølgelig. De to af mine tre bedårende misser, der rent faktisk er katte.

Hvorvidt jeg også hyggede med den tredje mis, vil jeg holde for mig selv 😂 (Åh, for helvede. Nu er jeg plat igen. Sorry 🙏)

Nå, men i går var også dagen, hvor jeg lige købte mig en enkelt hotelovernatning i København. På torsdag.

Eller rettere sagt: Jeg TROEDE, jeg havde købt en overnatning i København, da jeg bestilte hotel på Frederiksberg. 

Men en skøn chatveninde kunne hurtigt orientere mig om, at Frederiksberg ikke er København. Så blev jeg så klog. For ligesom mange andre jyder går jeg jo rundt og tror, at alt, hvad der ligger øst for Storebæltsbroen, ER København. 

Sådan forholder det sig åbenbart ikke.

Så jeg skal altså til Frederiksberg 😜

Det sker som optakt til min lebbesommerhusweekend i Helsingør, som du kan læse om her, og som jeg glæder mig virkelig meget til 😄

Havde bare lyst til at udvide oplevelsen lidt. For det er fandme skønt at komme til hovedstaden en gang imellem. Den by KAN altså noget.

Derfor tager jeg et livgivende aleneophold fra torsdag til fredag, hvor jeg vil gå lidt rundt og snuse indtryk til mig. Min omtalte chatveninde har givet mig et par gode tips til steder at besøge, som måske ikke er de mest turistoverrendte. Nice 😍

Jeg vil tage mit kamera med og skyde et par billeder. Og en bog at læse i, når jeg drikker latte på en hyggelig café. Måske en tur i biffen eller på Café Oscar. Måske ikke. Nu ser vi. Min hverdag er så skemalagt, at det er vigtigt for mig at kunne være lidt spontan i ferien.

Nå, men øh ... må hellere slutte nu. Jeg har som ambition at forlade mit hus i dag. Eventuelt for at vandre lidt. Det begynder også at blive lidt iltfattigt herinde, haha 😂

Take care, folkens. Og så høres vi ved 💜😘😍

Ingen kommentarer:

Send en kommentar