fredag den 10. juli 2020

Det var uge 1

Fuck, hvor tiden flyver 🚀

Jeg er jo allerede 25% gennem min sommerferie 😭😭😭 

Jeg gik ellers ind i ugen med store planer. Om tennis for eksempel. Hvilket bedre sted at tilbringe en corona-fesen sommerferie end på tennisbanen? Med frisk luft og motion. Right?

Wrong.

Spillede sidste gang i lørdags. Midt imellem to byger. 

Eller ... "midt imellem" er måske en lettere omskrivning af fakta. 

For det støvregnede FUCKING HELE DAGEN. Nogle gange kraftigere end andre. Og Tennis-Ulla og jeg var altså heldige at ramme tre kvarter med kun ALMINDELIG støvregn. Dog af den slags, der uafladeligt og på ingen tid afsætter hundreder af mikrodråber på brilleglas og derved vanskeliggør enhver afstandsbedømmelse.

Ulla og jeg bærer begge briller.

😂

Need I say more? Det skulle da lige være: GODT, der ikke var publikum. Tænker, at fornuftige mennesker holdt sig indendøre.

Vi havde også en aftale søndag. 

Ulla har for nylig aflyst en rejse til Portugal i sommerferien, og jeg har konverteret min tur til Montenegro til et sikkert næsten lige så eksotisk sommerhusophold i Mommark på Als. 

Montenegro eller Mommark. Who would know the difference? 😂😂😂

Nå, men da ingen af vores sommerferieplaner kommer til at optage mere end en enkelt uge (og da slet ikke Ullas, som jo faktisk ikke længere findes), kunne vi trøste os med helt usædvanlig rige muligheder for at komme på tennisbanen.

One problem though: I søndags var vi velsignet med regn fra morgen til aften. Og ikke bare støvregn, men den slags regn, der uden problemer kunne have skyllet brillerne helt AF og ned i Gudenåen, som i virkeligheden er en flod. 

Det bedste, der kunne siges om den dag, var, at Übermensch (læs: min kære gamle veninde, som nu er vendt tilbage til mine cirkler, selv om jeg grundet jalousi fra ekskæresten slog hånden af hende for flere år siden, hvilket jeg ALDRIG vil ophøre med at skamme mig over, red.) om aftenen lagde vejen forbi med papvin under armen og lyst til at pludre 🍷

Mandag så?

One problem though: I mandags var vi velsignet med storm fra morgen til aften. 

Og det bedste, der kunne siges om DEN dag, var, at blæsten satte en stopper for mine planer om at klippe hæk. 

Mine fucking 300 meter hæk gør mig kort fortalt ikke våd i trussen. Har indtil nu haft held til at udskyde hækkeklipningen til et stykke efter Sankt Hans under påskud af, at det var for at skåne de små pipfugleunger i deres reder. Men sandheden er, at jeg ikke gider.

Og jeg begriber stadig ikke, hvilket mentalt kollaps der for seks år siden førte til, at jeg købte kvarterets suverænt største villagrund:




Med den suverænt største have (de andres haver er jo små pygmæhaver). Og den længste hæk 😫 (Og man kan i øvrigt se Yarisen i indkørslen, så jeg var altså hjemme, da Google kom forbi.)

Tirsdag?

Øh ... nej. For tirsdag var dagen efter, at min ryg for en gangs skyld stod af 😭😭😭 

Mine FUCKING bagstykker, som med en smule prolaps her og der sørger for, at jeg ikke glemmer, at jeg har dem.

Så det blev ikke til mere tennis i denne uge.

Til gengæld var jeg beriget med en hel del tid med sofaen på ryggen. Og den slags tid kan man selvfølgelig bruge på at tælle knaster i træloftet. 

Man kan også læse.

Og af de to muligheder, synes jeg alligevel, den sidste giver den mest meningsfyldte adspredelse.

Faktisk kunne jeg ikke leve uden bøger.

Jeg føler mig rastløs, hvis ikke jeg har gang i en bog. Som du måske ved, hvis du har fulgt godt med her på bloggen, har jeg i 14 år levet af at oversætte bøger for snart sagt alle de største forlag i kongeriget. Og de er ikke lette at slippe. Bøgerne altså. 

Samtidig prøver jeg at veksle mellem tysk, engelsk og dansk litteratur for at holde sprogene vedlige. 

Nu var det dansksprogets tur, og da jeg har købt biografbilletter til filmen Undtagelsen til i morgen, tænkte jeg, at det kunne være en god idé at læse bogen først (jaja, jeg ved godt, at der så er en overhængende risiko for at blive skuffet over filmen, men jeg synes også, det er meget sjovt at kunne sammenligne de to).

Så den købte jeg i tirsdags.



So far, so good. 

Men for helvede altså! 😈

Nogen kunne sgudda godt have fortalt mig, at den er på MERE END 600 SIDER!



Fuck! 👆 (Yes, det er den forkerte finger. Jeg ved det godt, men den slags vulgaritet findes ikke blandt de emojis, jeg har adgang til her i mit blogprogram, og du må derfor forestille dig, at det er en anden finger, der stritter).

Jeg havde således tre dage til at kværne hele bogen, hvis jeg skulle nå det inden i morgen. 

My GOD altså!

Nå, men heldigvis fænger historien, og der var alligevel ikke andet at lave nu, hvor jeg havde aflyst både tennis og hækkeklip og var tæt på bundet i vandret position og med anselige mængder Pamol, Ipren og sodavand inden for rækkevidde.

Så jeg nåede det. I DID IT! 💃💃💃

Med ryggen går det efterhånden en anelse bedre, så det er ikke sikkert, jeg kommer til at læse med helt samme kadence i den næste uge. Men det gør ingenting, for i morgen kommer kvinden i mit liv på besøg. Helt ovre fra Vanløse! Og hun bliver hængende til på torsdag, så mon ikke jeg kan få tiden til at gå alligevel 😉

Nu skal jeg have min pizza ud af ovnen. Jeg har spiffet den op med bøffelmozzarella fra Netto. Nammenam! 😋

Ingen kommentarer:

Send en kommentar