lørdag den 2. juni 2018

Varm indeni

Surprise!

Jeg har været til Pride.

Nå ja, okay. Den plan har jeg godt nok allerede omtalt her. Men så blev jeg jo forkølet. Som jeg skriver her. Og så vidste jeg ikke rigtig, om jeg ville blive frisk nok.

Men i går aftes gav jeg mig selv en akut behandling: en ordentlig motherfucker af en bøf og et stort glas rødvin.

Og af alle de ting, der alligevel ikke virker mod en forkølelse, er det faktisk to af mine favoritter. Sammen med romtoddyer og bland selv-slik.

I morges havde jeg det ikke for godt. For som jeg skrev, virker mine yndlingsbehandlinger desværre ikke.

Men jeg havde en brunchaftale med en gammel veninde, og en Pride-aftale med et par af mine mænd.

Så jeg tog mig selv i nakken. Fyldte mig med kemikalier (Pamol og Zymelin). Og tog af sted.

Best decision ever!

Lækker æggekage på Trøjborg (det ved man hvor er, hvis man kender Aarhus) med en veninde, som jeg ikke har set i lang tid. Men som til gengæld er superdejlig at snakke med. Klog, sjov, empatisk. Og jeg havde et par ting at fortælle hende. Og hun lyttede og var bare en saliggørelse at vende livets genvordigheder med.

Efter æggekagen fulgtes vi ned i byen i det dejlige solskinsvejr. Ned til Priden. 

Hun skulle mødes med en veninde, og jeg skulle mødes med ...

... disse to:



Det er to af mine mænd. 

Jeg har ved mange lejligheder fortalt om mine mænd. 

Vi er kolleger og ser hinanden hver dag. De er unge (disse to er 31). Tjekkede hipstere. Populære. Både blandt lærere, elever og forældre.

Og de tilvælger ...

... mig.

???

JEG ... kunne til gengæld være deres mor. Jeg er 50. Kvinde. Og vist ikke særlig hipsteragtig.

Men jeg har tilbragt fucking HELE eftermiddagen med disse to uforlignelige ungersvende. De gik med på hele paraderuten. Og bagefter sad vi i flere timer i skyggen under et træ i Pride Lounge i Musikhusparken og snakkede. Og drak øl. Og sugede indtryk til os.

SÅ fedt. At jeg bliver helt varm indeni.

De ser så meget værdi i vores relation, at de vælger at tilbringe en hel solskinslørdag med mig.

Nice! Og helt uforståeligt :-)

Hvad jeg til gengæld somme tider har lidt svært ved under Priden ... er ... at identificere mig med min egen fucking minoritet.

Som for eksempel disse:





Yeah.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar