fredag den 8. juni 2018

Payback time

Se:



Ved du, hvad det er?

Det er et grønt bord.

Min plads er i nederste højre hjørne. Censors er ved siden af.

Og overfor har i de sidste to dage siddet en lang række af svedige håndflader og bævrende stemmer. Til prøve i mundtlig engelsk.

Det har altså været judgment day. Eller payback time, om du vil.

Muahahahaaaah 💀

Censor har været streng, men retfærdig. Me like! 

Jeg er i DEN grad modstander af al den inflation, der har været i karaktergivningen hele vejen op igennem uddannelsessystemet. For hvad fanden skal vi bruge et karaktersystem til, hvis præstation og karakter ikke passer til hinanden?

Bullshit, siger jeg.

Derfor er jeg godt tilfreds med, at der ingen karaktergennemsnitsrekorder bliver til mig i år.

Og jeg er godt tilfreds med, at alle bestod. 

Undtagen en.

Det er jeg også godt tilfreds med.

For hvis man gennemfører størstedelen af sin engelskprøve på dansk, så dumper man altså. Ingen pædagogisk blødsødenhed her.

Det eneste, der måske er lidt uheldigt, er, at den elev, der dumpede, samtidig er den elev, der for nogle måneder siden ragede en lillebitte ubetydelig smule uklar med ... sin engelsklærerinde. 

Ved at kalde mig "fucking homo" midt i en time. Fordi jeg bad hende logge af Facebook. Det har jeg fortalt om her.

Hvordan fanden håndterer man lige den, uden at pigen render rundt i byen og siger, at hendes rædderlige karakter var en hævnakt?

Jeg valgte at få censor til at overbringe karakteren OG give eleven feedback, selv om det er en kende usædvanligt, at det ikke er læreren selv, der tager sig af den opgave.

At det er censors ord, der er afgørende i bedømmelsen, ved pigen heldigvis (hvis hun har hørt efter i timerne).

Og en hævnakt var det i hvert fald ikke. Dertil vil jeg mene, at jeg er for professionel.

Jeg vil snarere kalde det skæbnens ironi. 

Og i stilfærdighed give en high five til skæbnen 👏

Ingen kommentarer:

Send en kommentar