søndag den 13. juli 2014

Derfor glæder jeg mig :-)

Jeg glæder mig for vildt, folkens.

Glædermigglædermigglædermig!

Tag nu for eksempel bare i går aftes:

Jeg ligger i min seng og ved, at jeg skal forholdsvis tidligt op. Terrassedøren står åben. Nedenunder, uden for deres egen dør (jeg bor i stueetagen, de bor i kælderen), står to litauere og snakker, mens de ryger cigaretter. De snakker ikke højt, men deres stemmer flyder ind ad min åbne terrassedør så tydeligt, som lå begge mænd i sengen ved siden af mig og pludrede. Jeg kan høre hver en stavelse af deres slaviske tungemål. Og jeg kan ikke sove for det.

De står lige ved den p-plads, som hører til min ejendom, og som var stopfyldt med biler, da jeg i går aftes fejlagtigt troede, at jeg skulle parkere Yarisen i nærheden af mit hjem.

Så jeg ligger vågen og irriteret i den sommerlyse nat, og mit blik fanges af fugtpletten på væggen ovre i hjørnet af værelset. Dem har jeg nogle stykker af. Fugtpletter altså. Og de er MEGAklamme og behårede og sikkert fyldt med alle mulige sygdomsfremkaldende svampesporer. 

Jeg kan lige så godt stå op og tage et glas vand. Og da jeg et splitsekund senere står i mit køkken og fylder mit glas ved vandhanen, ser jeg en taxa nede på gaden. Ud af taxaen stiger en fedladen, tilsyneladende småberuset, midaldrende mand. Da han har pisset op ad ejendommen over for min, så hans gule urin stilfærdigt risler ned ad fortovet i en blid og ulækker strøm, sjokker han en smule dinglende ind ad døren derovre. Der vil han om et øjeblik banke på oppe hos luderne på 2. sal.

Stakkels ludere. Jeg får så ondt af dem, når jeg ser sådan en uappetitlig mandsperson opsøge dem. Og disse sexkunder ER virkelig uappetitlige. Selvfølgelig. Hvis de var appetitlige, var de velsagtens ikke nødt til at betale for sex.

Da jeg nu er på benene, kan jeg lige så godt få tisset af, inden jeg lægger mig igen. På badeværelset ligger en bunke vasketøj. For satan, hvor mine børn er dygtige til at generere vasketøj. I morgen må jeg se, om jeg kan være heldig at lægge beslag på vaskemaskinen i et ubenyttet øjeblik, tænker jeg. 

Men det kræver held, for der er kun en enkelt maskine til hele ejendommen. Måske hvis jeg går rigtig tidligt derned. Og så må jeg i øvrigt hellere hænge tøjet til tørre oppe i min lejlighed, for det er aldrig rigtig til at vide, hvilke beklædningsgenstande der mangler på mit tørrestativ, når kleptomanen Wendy oppe fra 2. har været forbi.

For denne lidet paradisiske bolig giver jeg over 9.000 gode danske kroner om måneden.

Shit altså.

Derfor glæder jeg mig! 

Jeg glæder mig vanvittig meget til at indtage mit nyindkøbte hus i mit fredfyldte forstadsvillakvarter. Mit EGET hus, hvor jeg ikke kan høre overboen trampe rundt ovenpå tidligt og sent. Og hvor jeg kan parkere min bil. Og hvor jeg kan vaske tøj, når jeg vil. Og hvor der forhåbentlig er langt mellem tyverierne.

Mit skønne slot med badekar, hvor jeg forhåbentlig en dag skal sidde i stearinlysenes skær og nyde livet med en lækker nøgen dame og et glas iskold hvidvin, nammenam. Inden vi rykker ind foran brændeovnen i stuen og finder på et eller andet.

Yep. Det kan KUN gå for langsomt med at rykke teltpælene op.

Må hellere få pakket et par flyttekasser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar