onsdag den 19. august 2020

Om at være negativ

Jeg er pisse negativ.

I mere end én forstand.

Eller ... det vil sige, i den første forstand er jeg ikke direkte "negativ". Men officielt kun "Ikke påvist". Det er i corona-forstanden, forstås.

Jeg blev jo nemlig testet i søndags. Og fik sÃ¥ ovenstÃ¥ende lidt fesne svar i gÃ¥r.

"Ikke påvist".

Det forekommer mig lidt forbeholdent. Og ikke synderlig eksakt.

De kan altsÃ¥ ikke pÃ¥vise, at jeg havde corona, da de tog testen. Men kan de sÃ¥ AFVISE det? 

Når jeg læser svaret, får jeg den fornemmelse, at de ikke rigtig selv ved det.

Og sÃ¥ledes beroliget kan jeg fortsætte mit liv, som om intet var hændt 😂 

Indtil næste test. 

For dem frygter jeg, at der kommer flere af. SÃ¥dan en motherfucker er jo nemlig kun et øjebliksbillede, og jeg kan i princippet være blevet smittet, i samme øjeblik jeg forlod de hvidkitlede, visirklædte sadister i corona-teltet i søndags. 

Den anden forstand er mere hÃ¥ndgribelig og sikker: 

Erling er væk 😱😱😱 Min fine lille mis 😭😭😭

Og det er ÆGTE negativt. Ingen tvetydighed der. Det er faktisk noget pis.

Jeg lukkede ham ud ad mit soveværelsesvindue klokken 05.45 i forgÃ¥rs og har ikke set ham siden. Det er 2½ døgn og meget ukarakteristisk for den lille fyr.

Kun en enkelt gang før har han været så længe væk. Så jeg frygter det værste 🙈

Situationen minder lidt om den med Tove, som var en super smuk og højt elsket lille hunkat, der forsvandt på nøjagtig samme måde for to år siden. Ud ad soveværelsesvinduet. Never to be seen again. Aner ikke, om hun kan være blevet ramt af en bil, eller hvad pokker der er sket.

Og jeg bliver så pisse ked af det, når jeg mister en kat. For jeg kommer jo til at holde af de små bæster. Det er SÅ hyggeligt. Når de putter sig ind til mig og spinder. Eller når jeg kommer ud til dem om morgenen, og de begejstret mjaver og følger efter mig rundt i hele forstadsvillaen, fordi de er glade for at se mig.

SÃ¥ jeg holder virkelig alting krydset for, at lille Erling skal finde hjem igen.

💘

2 kommentarer:

  1. Ikke påvist.. Det er lidt som at sige "Jeg er aldrig testet positiv." 😆

    SvarSlet