søndag den 2. marts 2014

Om gorilla og vatpinde

Det er fastelavn. Tiden, hvor børn og voksne for en stund kan være, præcis hvad de vil.

Hehe.

Jeg kan ikke rigtig huske, hvad jeg var som barn.

Men som voksen har jeg i hvert fald været gorilla. 

Skulle til en kostumefest, hvor arrangørerne havde stillet en kasse øl på højkant til bedste udklædning. 

Den negler jeg sgudda, tænkte jeg. Så jeg satte mig i min bil og kørte til Århus for at leje et kostume i en butik med festartikler. De havde den mest henrivende gorilla liggende. Med livagtig latexmaske og hele svineriet.

Jeg lagde 1000 kroner i butikken, 800 i depositum og 200 i leje, iførte mig dragten, satte mig bag rattet i min bil og kørte hjem igen.

Åh, haha! De andre bilister altså. Hvor så de sjove ud, når de overhalede mig. Altså så vidt jeg kunne se derinde fra min latexmaske, hvor udsynet var temmelig ringe. Pissegod underholdning ;-)

Nå, men selv om mit kostume var lidet kreativt, løb jeg selvfølgelig med førstepræmien, der nok er den dyreste kasse øl, jeg i mit liv har modtaget gratis, hvis man sammenlægger lejen af kostumet og forbruget af brændstof Århus tur-retur.

Jeg har også været vatpind.

Til en volleyballturnering i gymnasiet.

Der var præmie til den klasse, der stillede med det bedste hold. 

Her havde min klasse ikke mange chancer for at løbe med trofæet. For det var en nysproglig klasse, og den var ret testosteronfattig og lavstammet i forhold til mat-fysserne.

Men der var også præmie til bedst udklædte hold. 

Now you're talking, dear! 

For hvad vi savnede i fysik, havde vi i originalitet: vatpinde selvfølgelig! 

Så hele klassen iførte sig stramme badehætter med pålimet vat, bandt fødderne sammen og omviklede også dem med vat og fik endelig en assistent til at snøre os stramt ind i hvide lagener.

Selve turneringen var naturligvis ren kamikaze for os, da det er en lille smule akavet at spille volleyball med fødderne bundet sammen og armene snøret stramt ind til kroppen under hvide lagener.

Men det var fannanedme spas, haha!

Præmien for bedste udklædning løb vi selvfølgelig med.

Så værsgo, nu har jeg måske givet dig et par gode idéer, hvis du skal holde fastelavn med ungerne eller vennerne. 

Bortset fra at ... øh ... det er temmelig vanskeligt at slå til tønden, hvis man er vatpind og dermed nødt til at holde køllen med tænderne (som du måske kan gætte, har jeg også med stor succes benyttet sidstnævnte kostume siden volleyballturneringen i gymnasiet, så jeg taler af erfaring).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar