lørdag den 15. marts 2014

Lesbisk statement-søjle

Se, hvad jeg har købt! En T-shirt med sådan et tryk:

:-D

Den tager jeg på i skole. Så bliver det spændende at høre, om nogen kommenterer den.

Den bliver første skridt i min egen lille lesbiske promotionkampagne og vil snart blive efterfulgt af lesbiske caps, kaffekrus, streamere til bilen, og hvad jeg ellers måtte finde på.

Nu har jeg i halvdelen af en almindelig danskers gennemsnitlige levealder skjult mig for andre, fordi jeg troede, jeg ville dø af skam, hvis nogen nogensinde opdagede, at jeg er til kvinder, og den slags er ærlig talt lidt anstrengende i længden.

No more of that shit!

Så jeg fortæller gerne, hvem jeg er.

Desuden tror jeg på, at det har en gavnlig effekt at lade folk støde på homoseksualitet andre steder end i storbyernes parader (hvor mange homofober desværre får bekræftet deres fordomme, fordi man her møder alle afskygninger af homoseksuelle - også dem, der er meget outrerede og "anderledes"). 

For jo mere man møder os i helt almindelige, dagligdags situationer i det offentlige rum, desto mindre mystiske og fremmedartede vil jeg tro, at vi forekommer. Og desto færre fordomme håber jeg, at folk derude har.

Det kunne for eksempel være i supermarkedet eller på motorvejen eller ved tavlen i et klasselokale.

Og da man vist nok ikke rigtig kan se på mig, at jeg er lesbisk, og det nok kan virke lidt bizart pludselig at begynde at snakke om min homoseksualitet til forholdsvis ukendte kassedamer i Rema1000, ja så kan jeg for eksempel iføre mig en T-shirt med et statement.

Og hvis jeg så samtidig formår at opføre mig nogenlunde sympatisk og imødekommende, så har jeg i min egen optik gjort den bedst mulige reklame. 

Det skal i hvert fald prøves. 

Jeg vil lancere min egen small-scale charmeoffensiv.

Bum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar