søndag den 23. februar 2014

To gange snydt

Argh!

HADER, når producenter af den mad, jeg køber, svindler mig til at tro, at jeg køber et bedre produkt end det, jeg får med hjem i indkøbsposen.

Det er dælme fup og bedrag og humbug, når Arla for eksempel forleder mig til at tro, at deres Cheasy-yoghurt skulle være sund. Det har jeg lige opdaget under morgenmaden i dag.

Prøv at se:


INTET TILSAT SUKKER står der med tårnhøje, fedladne røde bogstaver.

"Aah, nice," tænker sådan nogle naive motherfuckere som mig så. "Helserigtigt!"

Og den opfattelse bliver jeg nærmest forstærket i, når jeg læser den uddybende tekst nedenunder:

"... men indeholder sødestof og kun det naturlige indhold af sukker fra mælk og frugt."

Det er formuleret således, at det kun er et enkelt ord, der ikke er helt og aldeles i pagt med naturen, og man skal dermed læse godt efter for ikke at mene, at teksten her er vidnesbyrd om det sundhedsrigtige image, Cheasy-produkterne har. Det hele lyder i hvert fald ret uskyldigt, og der var ingen alarmklokker, der bimlede hos mig i morges.

Et blik på varedeklarationen afslørede imidlertid, at Arla lige så godt kunne have skrevet: 

"... men indeholder det kræftfremkaldende aspartam og kun det naturlige indhold af sukker fra mælk og frugt."





















Bon appetit!

Omsætningsfikserede sataner.

Og samme dæmoniske prædikat faldt mig i øvrigt ind under frokosten, da jeg lukkede op for den dejlige rejesalat fra Graasten Salater, som jeg havde indkøbt til lejligheden:

56% pasta.

Rent fyld. 

Pasta er billigt, tyggevenligt, smager ikke af en skid og er derfor velegnet til at forøge rejesalatens volumen ganske betragteligt, uden at forbrugeren bemærker det ret meget. 





















Skam jer, svindleriske hundehoveder!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar