tirsdag den 11. februar 2014

Stil og andet

Jeg skal arbejde i dag. Jeg har godt nok ferie. Men jeg har OGSÅ 44 eksamensopgaver i tysk og engelsk, der skal rettes.

En af dem ser sådan ud:



Den består af en overskrift: "Ich nicht liebe deutschet". Og cirka tre milliarder udråbstegn. 

Gad vide, om det betyder, at eleven ikke kan lide tysk?

Nå, men det positive er, at den er temmelig hurtig at rette og nem at karaktergive: -3.

Er ellers godt irriteret over dette her tvungne feriefis. Jeg kan ikke vælge at sige nej tak til vinterferien. Og den er en dyr fornøjelse for mig, da jeg som nyuddannet ingen ferie har optjent og derfor bliver trukket i løn for den.

Jeg kan heller ikke selv bestemme, hvornår den skal ligge. I modsætning til de fleste andre faggrupper.

Men selv om jeg prøver ihærdigt at vinde bare en lille smule medfølelse fra mine omgivelser, er det altså svært at overbevise dem om, at jeg som lærer har en uheldig ferieordning.

Hrmpf!

Hov! Nu ringer posten på døren. Og vi ved jo godt, hvad det betyder

Så jeg skynder mig at glide.

Hehe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar