lørdag den 17. august 2019

Hvor belejligt :-) - Episode Two

Nej. 

Historien er selvfølgelig ikke slut endnu. 

Det havde du vel heller ikke troet?

Jeg kom nemlig til at sladre til en veninde i går aftes. 

Oh dear, haha 😂 Hende fik jeg sgudda lige rusket ud af sofaen der 😡

Hun er gift med en anden kvinde og var bestemt ikke glad for tanken om, at en udvekslingsorganisation som Amercan Field Service diskriminerer mod homoseksuelle og lidet diskret signalerer, at vi skulle være dårligere egnede som værtspar for en udvekslingsstudent end andre.

Så hun flammede op som ... øh ... en flamme, der meget hurtigt vokser 🔥🔥🔥 (fantastisk metafor, jeg lige fandt der 😂), og kastede sig ind i kampen.

Og der gik sgu heller ikke lang tid, før hun fandt følgende tekst på en amerikansk hjemmeside med gode råd til kommende udvekslingsstudenter:



Uha, den er ikke god, vel? 😧

Og på EF Sprogrejsers engelsksprogede hjemmeside fandt jeg dette her:



Det er altså ikke kun AFS.

Faktisk får jeg en kedelig fornemmelse af, at det er fucking ALLE udvekslingsorganisationerne, der finder det nødvendigt at give kommende udvekslingsstudenter mulighed for at vrage et homoseksuelt værtspar og bede om et andet.

Øv.

Ansporet af min veninde får jeg lyst til at gøre mere ved sagen. Men hvad?

Vi har snakket om at sende linket til mine indlæg her på Dropsene til medier, der kunne have interesse i sagen. 

Og lige så hurtigt skrinlagt den idé igen. 

For med for meget publicity om bloggen ryger min anonymitet jo en tur i kloakken, og hvis jeg for eksempel skal dele Dropsene med mine elever, bliver de aldrig mere de samme (hverken eleverne eller Dropsene 😂).

Jeg kunne også dukke op til endnu et informationsmøde med skæg og blå briller og "tilfældigvis" optage oplægsholderen med en mobiltelefon, når han siger de unævnelige ord. Og DERPÅ gå til medierne.

Fantastisk idé. Men til gengæld lige så skrinlagt som den første. Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt den slags er lovligt.

Nu er jeg faktisk løbet tør for gode idéer. Og det er endt med et lidt fesent tiltag:




En mail.

Som jeg har sendt til AFS. 

Så må vi se, hvad de svarer.

Spændende 😱

Ingen kommentarer:

Send en kommentar