lørdag den 6. januar 2018

... og det, der kommer

Har du læst mit indlæg fra i går, ved du, nogenlunde hvordan mit 2017 forløb. På godt og ondt. Ups and downs.

Du ved også, at jeg har til hensigt at fortælle om mine forudsigelser for 2018.

Den hensigt vil jeg hermed omsætte til handling.

So here it is:


Rejser

Jeg kommer til Budapest. Sammen med en laber dame. Det kommer til at ske i vinterferien. Hvor det sikkert er pissekoldt i Budapest, som har fastlandsklima. Men så er det da en trøst, at man altid kan krybe under dynen på hotellet og varme sig på omtalte dame, hvis det skulle blive for chilly om snudeskafterne. Og det gør jeg altid gerne. Varmer mig på en laber dame altså.

Budapest skulle være et besøg værd, og jeg glæder mig! 💃💃💃

Jeg kommer helt sikkert også til Lübeck. Det var nemlig min julegave til ... en laber dame 😉 Det kommer til at ske i start april. Lübeck er en skøn gammel hansestad kun fire timers kørsel herfra, så det kan sagtens lade sig gøre at lave en forlænget weekend der. Jeg tror på, at det bliver romantisk og dejligt.

Så regner jeg med, at jeg kommer på sommerferie. Måske to gange. Den ene forhåbentlig med ... en laber dame. Den anden forhåbentlig med en eller flere Rotter (læs: fruens elskelige børn, red.). Men det kommer sgu lidt an på økonomien, for det er dælme dyrt, og lige nu står min fucking konto i fucking NUL. Hvor sommerferierejserne kommer til at gå hen, vil jeg indtil videre overlade til fantasien. We'll see.

Endelig tror jeg på, at jeg kommer til London. Måske i efterårsferien. Hvilket jeg skriver i ABSOLUT FORTROLIGHED. For det bliver måske min konfirmationsgave til Barn 4 (og så må man kraftedeme håbe, at hun ikke læser med her - af denne og andre årsager). Hun ønsker sig godt nok noget, der rimer på hestetilbehør, men jeg er FANDME træt af at høre om hest. Ved at blive skør i bolden faktisk, fordi barnet aldrig rigtig snakker om andet. Så jeg går nok rejsevejen. Men så får Mutti jo også lidt gavn af gaven, og det er jeg meget stor tilhænger af, blink, blink.

Familie

Tjah, what can I say, what can I say.

Barn 4 skal jo sjovt nok konfirmeres. Så der bliver lidt familiekalas der i april.

Og Barn 1 bliver til sommer færdig med sin læreruddannelse. Så der bliver sgu nok også lidt familiekalas i juni, tænker jeg.

Jeg mangler desuden at holde min seneste runde fødselsdag. Men det kommer jeg måske ikke til. Jeg synes, at gejsten daler, efterhånden som vi uge for uge bevæger os længere og længere væk fra selve dagen, som jo var i august. We'll see.

Familieforøgelse har jeg ikke i tankerne. Selv om kæresten og jeg prøver og prøver. Men der SKER sgu ikke rigtig noget. (Det var en joke. Get it? Vi er LEBBER. Og selv om vi knalder og knalder, såøh ... well ... you know 😉)

Flere kæledyr skal vi heller ikke have. Selv om jeg er meget til misser, blink, blink. (Det var OGSÅ en joke. Get it? Og hold nu kæft, hvor jeg ryster dem ud af ærmet.)

For et par år siden havde jeg nok også skrevet, at jeg i det nye år ville gøre mit for at få min mor til at acceptere, at jeg altså er homoseksuel. Men jeg tror sgu, at jeg kaster håndklædet i ringen. Jeg KAN ikke overbevise hende om, at mine varme, dejlige følelser for en anden kvinde er lige så ægte som kærligheden mellem en kvinde og en mand. For hun fatter det ikke.

I år er der således gået otte år, siden jeg sprang ud, og intet har flyttet sig i forhold til min mors accept. Den er så lille og uanselig, at den kunne stå på rygskjoldet af en fladlus og stadig fare vild.

Job

Hmmm...

Øh ... jeg regner da med at beholde mit job. 

Jeg regner også med fortsat at nørde med det internationale skolesamarbejde, jeg har gang i. For eksempel ved jeg, at jeg til juni får besøg på skolen af en italiensk delegation af lærere, der vil se, hvordan vi bruger IT i vores undervisning her til lands. Spændende!

Ellers bliver det nok business as usual, tænker jeg.

Sundhed

Jeg tror sgu, jeg vil fortsætte med at leve nogenlunde sundt. But then again: Det ville også være bizart at sætte mig for ligefrem at leve mere usundt, synes jeg.

Så jeg kører videre med min nul alkohol undtagen i weekenden OG vegetardage-politik.

Jeg bliver nok også hængende blandt de andre tosser i "mit" træningscenter.

Og så tror jeg,  at jeg vil slutte mig til en vandreklub. Der findes en, der hedder Gaia. Den er for kvinder. Mest lesbiske, tror jeg nok. Og det lyder måske lidt søgt. Men hvis jeg skal være helt ærlig, så kan jeg somme tider føle mig lidt ensom i min seksualitet. For ud over mig selv og min kæreste kender jeg INGEN homoseksuelle. Jeg har absolut ingen at spejle mig i, hverken på jobbet eller i fritiden. Og det har jeg heller aldrig haft. Så det kunne måske være sundt for mig bare en gang imellem at befinde mig i et forum, hvor jeg ikke er "hende lebben," if you catch my drift.

We'll see (again).

Jeg vil i 2018 desuden forkæle mig selv med nye briller. Noget af det, jeg allernødigst bruger penge på, er ting til mig selv. Jeg shopper kun sjældent tøj, og dyre ting som briller shopper jeg højst hvert tiende år. Jeg vil hellere bruge pengene på oplevelser. Men nu ER der rent faktisk gået et pænt stykke mere end ti år siden sidste brilleindkøb, og jeg vil ikke afvise, at styrken skal justeres en smule. Så derfor vil jeg i 2018 fremvise mig selv i en mere rap og up-to-date model.

Så skal jeg nok også til tandlæge. Det har jeg ikke været i fem år. Lige siden en klodset bulldozer af en tandlægedame maltrakterede min undermund i en grad, så jeg efterfølgende måtte have en knogletransplantation. Fuck altså. Mens hun samtidig ikke kunne finde ud af at bedøve mig. Så bedøvelsen strømmede op i venstre øje, som dermed blev lammet, så jeg måtte blinke med det manuelt - altså med venstre hånds pegefinger - mens idioten tonsede rundt i min mund på en utrolig ublid måde og i processen ikke blot ødelagde min kæbe men også knækkede en sund og rask nabotand. Så jeg har været stiv af rædsel ved tanken om flere tandlægebesøg lige siden, men jeg må nok tage mig sammen i det nye år.


Kultur

JADA!

Jeg skal selvfølgelig i biffen. To gange om måneden er målet. Mange i mit netværk mener, at det er lovlig ekstravagant og kan kun selv prale med en enkelt biftur eller to OM ÅRET. Stakler, siger jeg. Jeg ELSKER bifture. Gerne med en laber dame ved min side, så jeg kan nusse hendes lår og hviske ting i hendes øre undervejs. Og også gerne med et eller andet udvalg af Rotter. Første gang i år bliver naturligvis her i januar. Jeg har i hvert fald spurgt Barn 1 på 24, om hun vil en tur med Mutti ind at se En frygtelig kvinde i Øst For Paradis. Og det vil hun gerne, wuhuuu 💃💃💃

Jeg skal selvfølgelig også læse. Skal bare lige være færdig med den idiotiske tyske krimi, jeg er i gang med, og så står den på Dan Browns Oprindelse, som jeg har fået i julegave. Ved godt, at Dan Browns bøger er bred populærlitteratur og ikke falder i smag hos kultureliten, men hold kæft, hvor er jeg godt underholdt med Mr. Brown i hånden. Jeg skal naturligvis også læse Som Pesten af Hanne-Vibeke Holst. Og det skal jeg helst inden 21. marts ...

... fordi jeg skal til foredrag med selveste fru Holst den dag. Sammen med en laber dame. Hehe. Regner med at låne bogen på biblioteket, hvor jeg i slut december kom på ventelisten som nummer 103. Så det når jeg sikkert sagtens.

Endelig ved jeg, at jeg skal en tur i Fredericia Teater den 25. april sammen med Barn 1, som jeg gav en billet til Prinsen af Egypten i julegave. Det bliver spas 😄 Har længe ønsket mig at prøve Fredericia Teater, og nu sker det!

Parforhold

Tjah. 

Nytårsaften gav jeg en laber dame et kys på, at vi tager 2018 med. Lige inden jeg fortalte hende, at jeg elsker hende.

Den plan har jeg tænkt mig at følge. Det håber og tror jeg, at hun også har 💕

Det glæder jeg mig til.

Slut på indlæg. Jeg vil have et glas iskold hvidvin. Det ER jo lørdag, nammenam.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar