fredag den 25. marts 2016

Om negerknogler og Seoul-mates

Jeg har en Seoul-mate.

Hun hedder Kirsten. Hun er gift med en diplomat. Og hun bor sjovt nok i Seoul.

Jeg har aldrig mødt hende. Og jeg har heller aldrig snakket med hende.

Men jeg har skrevet en del med hende. Her på Dropsene.

Hun må være snublet over et af mine indlæg på et tidspunkt. Og, tjah, så er hun blevet hængende i min blogsuppe, den stakkel.

Hun lægger somme tider en kommentar. Det er super hyggeligt :-D

I sin seneste kommentar reflekterer hun lidt over den teknologiske udvikling og det faktum, at sådan en banal ting som et telefonrør er SO last year.

Well, Kirsten, det er det altså ikke her på matriklen. JEG er nemlig den lykkelige ejer af et stk. telefonrør.

Og det er fandme ikke et hvilket som helst telefonrør.

Det er en NEGERKNOGLE:



Yep.

Det hed det sgu, dengang jeg var lille! 

Hvis man altså gerne ville være lidt smart og stå allerforrest i slangbussen.

Jeg er super glad for min negerknogle. Og også for resten af telefonen. Jeg synes, den har charme. Og så VIRKER den. Den siger DINGELING på den helt rigtige måde.

Eneste problem er, at sådan en motherfucker kræver en fastnetforbindelse. Og sådan en har jeg ikke.

Nå, men fuck det. Min gamle telefon pynter smukt i mit hus.

Og apropos pynte, så tror jeg, at jeg vil rulle for i dag. Overvejer en tur på genbrugspladsen med et par småting. Som for eksempel:



Og:



Så pas på dig selv + keep cruisin', og så høres vi sgu nok ved snart igen ;-)

2 kommentarer:

  1. He he, Seoul- mate, den var sød! Tak!
    Man tror at det er lidt løgn, det her, men klokken er altså næsten 04'om natten herovre, vi har haft fredags aften gæster til middag og det var så hyggeligt at det er svært at gå i seng. Straffen vil komme i morgen, men i mellemtiden nyder jeg lidt hvidvin...
    Tænk jeg husker ikke hvordan jeg kom herind, men det var dybt nødvendigt at blive her. Lige,så længe jeg kan huske tilbage har der altid altid altid været en person i min omgangskreds der var til sit eget køn - og jeg KAN ikke have at nogen er negative overfor bøsser eller lesbiske. Simpelthen, KAN ikke have det. Det må fandeme være folks egen sag hvad de foretager sig i deres fritid og hvor de vælger at parkere deres kønsdele!
    Nå, så er det på plads.
    Negerknogle? Den kendte jeg godt nok ikke... Men er dybt misundelig på dig!
    Ville have kommenteret på noget andet vi snakkede om, men så blev det så politisk og så syntes jeg ligesom at det ikke var så passende - er vel gift med en diplomat, ik'? Men de der veganere jeg har i huset. Det er det rene helvede. Og ja, du skrev noget om det. Nu er det jo sådan set din blog og du kan skrive hvad du vil. Og det gør du den onde fløjteme også - gud være lovet for det. Hvad skulle vi ellers læse - kun det vi kan lide og være enige i? Nu var jeg desværre enig med dig i det indlæg Og det er jo ikke så heldigt når nu begge mine døtre er veganere. Så dårlig en mor er jeg, at jeg syntes det er røv at skulle lave vegansk mad. For jeg gider ikke lave flere forskellige slags mad, faktisk kan man kalde mig for voldtaget til at spise vegansk. Interessant ikke? Forestil dig lige overskrifterne hvis de hed: Veganer tvunget til at apise kød og æg. Ramaskrig over hele linien, protest og klingeling. Omvendt er der ingen der løfter et øjenbryn over at jeg tvinges til at inhalere bønner og linser i fuldstændig urimelige mængder, næh nej, der vil blive lagt vægt på alle de sunde og helende virkninger en sådan diæt har på mit system. Mit mentale helbreds lidelser under disse omstændigheder er helt irrelevante...
    Alvor til side, der kommer en alder hvor man er nødt til at respektere sit afkoms beslutninger og overbevisning - specielt hvis alt andet vil betyde overflødige og ukonstruktive konflikter i en uendelighed.
    Så for helvede hvor vi æder mange sunde og absolut afskylelige retter her i huset, til gengæld har vi det gevaldig hyggeligt.
    Men hvis du nu lige skulle få noget søndagsbøf tilovers fordi I er nødt til at være vegetarer den dag, så sender jeg gerne en adresse hvor de kan afleveres...
    Ja ja, juletræet kunne sagtens bruges næte år og der er helt sikkert mange do-it-yourself projekter der handler lige præcis om genbrug af pizzaæsker, så jeg syntes det er det rene hasard at smide sådanne solide grund-elementer ud. Bare du ikke kommer til at fortryde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten

      Håber, du har fået hvilet ud efter fredag aftens gæstebud. Det kan nok godt tage et par dage i din alder ;-) (som jeg gætter på ikke er så vældig langt fra min). Jeg har det i hvert fald sådan, at hvis jeg laver noget vildt lørdag aften, er jeg frisk igen sådan cirka tirsdag.

      Tak for alle dine fine kommentarer her på bloggen :-) Det bliver først rigtig spændende at være blogger, når der kommer respons ude fra verden. Kan dog godt forstå, at du afholder dig fra det mest politiske. Det kan også somme tider give et hak i tuden, når man vover sig ud i den slags. Nu har jeg for eksempel mistet mindst en follower ved at skrive det, jeg skrev om imamerne i mit sidste indlæg. Har det dog også sådan, at hvis ikke man kan tåle at læse det, jeg skriver her, må man bare lade være med at klikke sig herind.

      Jamen, det er da fantastisk med al den sunde mad, du indtager. Med den kost bliver du snildt 130 ;-) Hvis man altså SKAL se på den positive side af veganerlivet. Ej, kan sgu godt forstå, at du kapitulerer og kaster håndklædet i det grønne ringhjørne, hvis du virkelig var ude i at producere flere forskellige slags middagsretter til familien hver dag. Så kan du jo bare glæde dig over, at rotterne flytter hjemmefra engang ;-)

      Nu vil jeg slutte. Er hos Ladyen, men kører hjem til forstadsvillaen om lidt. Vil prøve at finde tid til at skrive et indlæg senere i dag.

      Take care and keep cruisin'

      Slet