søndag den 24. maj 2015

Om krig i staudebedet

Har været i haven. 

Ikke at der er noget banebrydende over at gå i haven. But then again, for mig er der. Jeg har jo aldrig rigtig haft sådan en før. Lucifers luksusvilla, hvor jeg har boet i 15 år, ligger ganske vist på en grund (sjovt nok), men det meste af arealet er flisebelagt.

Så det var lidt af et wake-up call, da jeg i går stak hovedet uden for terrassedøren i min forholdsvis nyindkøbte forstadsvilla og konstaterede, at haver altså kræver en vis justering af og til.

Drivhuset var for eksempel fuldstændig mosbelagt og fyldt til bristepunktet med visne tomat- og agurkeplanter fra sidste år.

Det blev trimmet og plantet til i går.

Mine nye babyer :-)

I dag har jeg så tænkt mig at erklære krig mod skvalderkålen, som har overtaget styringen i staudebedet. Overvejede, om jeg bare skulle høste og spise skidtet. 

Men så tog jeg en bid. 

Og nu lægger jeg andre planer end at sætte det til livs.

Et af mine mange bede byder på skvalderkål, mælkebøtter
og et eller andet lilla, som vist nok ikke er ukrudt

I øvrigt skylder jeg Barn 4 på 10 en tak. Englebassen har nemlig opdaget, at vi har rabarber bag redskabsskuret i det fjerneste hjørne af haven. Så mon ikke det bliver til lidt tærtebageri, inden min smukke Lady indfinder sig på matriklen senere i dag.

Og så har jeg i øvrigt en FUCKING stor græsplæne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar