mandag den 30. december 2013

Jeg får LANGE PATTER!

Holdnukæft, hvor jeg hader mennesker!

I hvert fald dem, jeg møder rundt omkring i byen mellem 27. og 31. december. For der er ALT for fucking mange af dem. Og de er mig ikke blot fuldstændig ligegyldige, de har tilsyneladende også en fælles mission om at være til størst mulig gene for alle andre.

Så trafikken er langsom og tung, ledige p-pladser er ikke-eksisterende, butikkerne er spartlet ud med kunder, der skal have byttet julegaver, og supermarkederne begynder at være tømt for de mest eftertragtede nytårsvarer og vrimler i øvrigt med horder af egoistiske pensionister, der maser sig frem med sylespidse albuer, og mødre, der skælder ud på vrælende småbørn.

De puffer, de skubber, de støjer. 

Så jeg har i dag brugt 14 gange så lang tid på mine indkøb som nødvendigt. Og det er fandme til at få lange patter af! (Jeg har ikke målt efter, men jeg fornemmer, at de i dagens løb har nærmet sig knæene med flere centimeter.)

Den var også gal i går aftes, hvor Ladyen og jeg havde inviteret hinanden på romantisk bif-date i kunstbiografen Øst for Paradis i Århus. 

Den tanke var vi ikke de eneste, der havde fået. Det er faktisk længe siden, jeg sidst har siddet på anden række i en biograf. Med snudeskaftet næsten mast fladt mod lærredet og begyndende hold i nakken allerede under reklamerne.

Hrmpf!

Jeg begynder så småt at længes efter det fredfyldte, velordnede miljø i den danske folkeskole, som jeg må undvære her i ferien.

Nå, men for nu at slutte af i en positiv tone, vil jeg sige, at jeg sikkert ikke når at skælde meget mere ud i 2013 ;-)

Jeg vil også ønske alle et fabelagtigt, lykkebringende 2014 og sige mange tak, fordi I læste med i det gamle år.

Best wishes herfra :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar