mandag den 14. oktober 2013

Mere Facebook

Var en tur på Facebook forleden dag. Det blev en lidt blandet oplevelse. Faldt for eksempel over Store Søns statusopdatering:

"Store Søn likes homosexuality" stod der (bortset altså fra, at han i virkeligheden ikke hedder Store Søn).

Inden jeg fik tænkt mig om, blev jeg både glad og stolt. For min første tanke var, at sønnike tydeligvis bakkede åbent op om sin mors seksuelle orientering. Og jeg syntes, det var flot og kærligt af ham, for han ved, at jeg tænker ret meget på mine børns accept.

Hvor naivt af mig.

For sønnike har kun fortalt sine allernærmeste venner, at jeg er sammen med en kvinde. Han har bestemt ikke lyst til at skilte med det. Og det er forståeligt nok. Han tilhører præcis den aldersgruppe, hvor ordet homo næsten udelukkende bruges i en negativ kontekst.

Næh, Store Søn var selvfølgelig blevet faceraped. Han havde forladt sin computer uden at logge af Facebook, hvorved klassekammeraterne havde fået adgang til hans profil.

Og hvor er det bare pisseærgerligt og ydmygende, at den minoritet, jeg ufrivilligt tilhører, så ofte bruges til latterliggørelse af andre.

Nu har jeg deaktiveret min Facebook-profil. Har ikke brug for mere af den slags.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar