mandag den 14. oktober 2013

Et lidt kikset møde

Er lige vendt hjem fra udflugt til en smuk gammel købstad ikke langt herfra. Der havde jeg aftalt et møde med en gammel studiekammerat. Vi kan jo kalde hende M.

Eller ... øh ... gammel og gammel. Nu er vi lige enige om, at vi begge blev færdiguddannet i juni måned i år, ikke. 

Men det FØLES, som om der er gået meget lang tid, siden vi gjorde hinanden selskab på læsesalen og delte spandevis af kantinekaffe, mens vi lod os oplyse om Foucault og Rousseau og Grundtvig og en masse andre døde mænd. 

Mænd (den lader jeg lige hænge et øjeblik).

Hende skulle jeg altså mødes med i dag.

M er ret speciel. Et af kendetegnene ved den uddannelse, jeg har taget, er, at alle de studerende har en ANDEN videregående uddannelse med i bagagen. Og M er altså oprindeligt uddannet navigatør og har arbejdet som 1. styrmand hos Mærsk. 

Det betyder, at hun, sin ringe fysiske volumen (cirka et hoved lavere og 15 kg lettere end fruen selv) til trods, altså utallige gange har manøvreret selv de største containerskibe og bulk carriers verden rundt. Tænker, hun har måttet stå på en skammel for overhovedet at kunne se ud ad forruden på sådan en motherfucker.

Det er fandme sejt!

Nu er hun fysiklærer på Djursland.

Men det betyder ikke, at M har sluppet havnemiljøerne helt. Og det er lige præcis her, hun er henrivende out of the box.

Hun prutter nemlig, når hun skal. Og bøvser. Og spytter. Og kløer sig i skridtet, hvis det er nødvendigt.

Haha, hvor er hun klog og veluddannet og bizar på en og samme tid. 

Har faktisk været tæt ved at tænke på, om hun mon er lebbe med de temmelig maskuline vaner, hun har ...

... men greb heldigvis mig selv i det, inden jeg nåede at tænke tanken helt til ende. Den er nemlig en tand for heteronormativ, og jeg bryder mig ikke om den. For der er mere til lebben end blot maskulinitet i en kvindekrop.

Nå, men jeg sætter altså stor pris på min gamle ;-) studiekammerat og ærgrer mig derfor helt vildt over, at hun havde misforstået vores aftale, så hun dukkede op i det sekund, hvor jeg måtte køre hjem, og det ikke blev til andet end en hurtig krammer på en parkeringsplads.

Håber på bedre held næste gang!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar