tirsdag den 23. februar 2016

Et socialt eksperiment

Sådan et vil jeg sgu lave.

På min skole.

På lærerværelset.

Et hetero-homo-kollega-eksperiment.

Hehe.

Situationen:

Vi drikker en helvedes masse hos os. 

Mest kaffe. Lidt mindre te end kaffe. Og lidt mindre kakao end te.

Tror, der bliver drukket mindst 20 - 30 kander dagligt.

Og skolen har været så venlig at stille ikke blot varme drikke med tilhørende kaffebryggerdame til rådighed, men også noget at drikke disse varme drikke af. Et smukt, hvidt stel af mærket IKEA.

Så alt burde jo være i den skønneste orden ud i indtaget af flydende, varme, non-alkoholiske stimulanser i dagligdagen.

Øh.

Bortset fra at jeg har en del kolleger, for hvem IKEA-stellet åbenbart ikke er posh nok.

Så disse kolleger har installeret egne, personlige krus på den øverste hylde i lærerkøkkenskabet. 

Det er for eksempel krus med navn, initialer, billeder af tidligere afgangsklasser, farverig og kunstfærdig udsmykning eller logoer fra engelske fodboldklubber:




Og ejerne af disse krus ser ikke med milde øjne på synderne, hvis UBETYDELIGE ANDRE ved et uheld kommer til at gå uden om IKEA og i stedet vover sig op på den forbudte hylde øverst oppe, hvor alle de personlige krus står opmarcheret. 

Åh, haha :-D 

Det kan virkelig vække misbilligende blikke og diskret sammenbidte tænder hos ejermændene, som bliver storirriterede, når det sker, men samtidig godt er klar over, at det er skide barnligt.

Vi gamle rotter på lærerværelset ved selvfølgelig bedre end at skabe unødige provokationer ved at vise os med det forkerte krus i hånden.

Til gengæld nyder vi, når andre går i fælden, muahahahaaah.

Altså intetanende vikarer, praktikanter og nyansatte lærere.

Og holdnukæft, hvor er det sjovt at se Kristian den Unge skule pigefornærmet, når nogen uforvarende har lånt hans Chelsea-krus. Eller Christian den Ældre, når det er Manchester United, der er kommet i fremmed hånd.

Det kan virkelig få dem op af stolene. Billedligt talt altså.

Og hermed er vi så kommet til mit eksperiment:

Jeg vil også have et personligt krus. Sådan et supergay et. I strålende regnbuefarver, med kyssende kvinder. Og en iøjnefaldende homotekst. Og måske lidt glimmer og glitter.

Ikke til at misforstå, med andre ord.

Mit krus skal stå i første klitrække på den øverste hylde. Eventuelt lige midt imellem Premier League-klubberne. Så det ikke er til at overse.

Og så sætter jeg mig ellers til at vente.

Og jeg tør bide mig selv i babserne på, at INGEN ved en fejl kommer til at tage MIT krus.

EVER!

Men vi får se.

I'll keep you posted.




2 kommentarer:

  1. Skyldig.
    Super skyldig.
    Jeg vil fandeme have mit eget krus.
    Nøje udvalgt i størrelse og form så min halve liter kaffe (gid den der tager mit krus så jeg skal nøjes med en almindelig størrelse må brænde i det hedeste hule flammende helvede!) kan fyldes med nok mælk til at temperaturen bliver perfekt. Hverken for varm eller for kold. Vi taler om fine-tuning her.
    Disse to kriterier kan KUN opfyldes i et krus der har passeret mit, igennem årene, perfekt udviklede nåleøje.
    Men hvis dit krus kan leve op til det, stjæler jeg det gerne - med homobilleder og det hele 😁😇😆

    SvarSlet
    Svar
    1. Njah, jeg tror nu, du ville vælge Manchester United, for det er gigantisk og har masser af plads til den rette mængde mælk, haha :-D

      Og så er det altså Christian den Ældre, du lægger dig ud med ;-)

      Slet