fredag den 22. januar 2016

Lidt om mad og miljø

Morer mig en kende over Barn 4.

Mutti kom således hjem fra job i går og var, efter at have overværet et arrangement på skolen om mad og miljø, MEGET tændt på idéen om en kødfri dag om ugen herhjemme.

For tænk en gang: At producere ET kilo oksekød kræver fucking 15.000 liter vand.

Shit!

Det tåler gentagelse:

At producere ET kilo oksekød KRÆVER FUCKING 15.000 LITER VAND.

!

Min idé blev dog sjovt nok mødt med overskuelig begejstring af rotterne herhjemme.

Hvilket da også blev understreget, da Barn 4 efter nogen eftertænksomhed lidt tøvende sagde:

"Okaaaay. Men så skal det være om søndagen. Den dag er i forvejen så træls, fordi weekenden snart er slut. Og så kan vi også lige så godt spise vegetarmad."

Og Barn 3 mener, han får tilstrækkeligt mange grøntsager ved at spise ketchup til stort set alle måltider.

Ynk med ynk på :-(

Nå, men nu vil jeg om et øjeblik hale min spinatlasagne ud af ovnen og dermed overraske rotterne på denne ikke-søndag.

Oh yes, it's good to be the Queen, muahahahaaah :-)

PS: I øvrigt synes jeg, det er lidt upædagogisk af Dansk Vegetarforening at kalde så mange af deres opskrifter noget med -bøf, -frikadeller eller -lasagne. Kan sgu godt forstå, at børn kan føle sig røvrendt, når mors frikadeller ikke rummer antydningen af frikadelle. 

Bum!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar