mandag den 25. januar 2016

Løfter lidt af sløret

Okay.

Nu fortæller jeg lidt om mig selv, som jeg med garanti ikke har fortalt før. Ingen gentagelser her.

Det gør jeg, fordi jeg er træt af noget.

And here it comes:

Du tror nok, jeg er fra Århus. 

Det troede i hvert fald en bloggerveninde, som for nogle måneder siden foreslog, at vi mødtes til en kop kaffe på en café ved åen i Århus. En slags blind date, for vi havde aldrig mødtes før.

Det var megahyggeligt (og tusind tak for det, you know who), men damen blev lidt forbavset, da jeg fortalte, at jeg ikke var fra byen.

Jeg er der ganske vist tit. For Ladyen bor ikke langt derfra. Og vi holder meget af byens tilbud.

Men i virkeligheden kommer jeg fra et langt mere obskurt sted. 

Faktisk fra den nok mest udskældte og latterliggjorte by i hele kongeriget.

Og det er jeg PISSE træt af.

Ikke af byen i sig selv. For jeg synes, det er en rar by. Jeg har haft mange fine oplevelser, mens jeg har boet her, og byen har dannet ramme for mine børns gode og trygge opvækst.

Men jeg er PISSE træt af, at jeg hele tiden skal forsvare mig, når jeg bevæger mig udenbys.

For eksempel, når jeg bevæger mig på arbejde mange kilometer herfra. Og får nye elever. Og må levere det ene dementi efter det andet:

Nej, jeg går ikke med caps.

Nej, jeg kører ikke på scooter.

Nej, jeg drikker ikke Mokai.

Nej, jeg ejer ikke et par Nike Shox.

Nej, jeg siger ikke "bener" og "lårer" og "traning" og "vil du se mit vaarels?"

Jeg er i det hele taget ikke jordens største bonderøv.

Men det er der en eller anden idiot (som ikke en gang har fucking VÆRET i min by), der har haft succes med at fortælle i sine idiotiske memes på nettet.

Og nej, jeg stopfodrer ikke stakkels muslimbørn med frikadeller (og det gør byrådet i øvrigt heller ikke, selv om pressen med usympatisk higen efter den gode historie har fremstillet det, så det kunne tolkes sådan). 

Og nej, det er ikke mig, der har politianmeldt skoleelever for at kaste med sne.

Bum.

DET ER IKKE MIG.

Min by er en skøn by. Men den er blevet prügelknabe. Og det er fandme træls, at jeg absolut skal stå til ansvar for alt muligt shit.

Bum igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar