tirsdag den 6. oktober 2015

OMG hvor plat

Oh shit, jeg har gjort det igen!

Gjort mig ufattelig plat bemærket altså.

Er lige kommet hjem fra lærermøde på skolen. 

I dag havde vi prominent besøg fra Erhvervsguiderne, et korps af frivillige, som hjælper elever med ondt i skolen til at komme lidt videre. Give dem struktur i dagligdagen. Åbne deres øjne for de erhvervsmuligheder, der findes. Og sårn.

Denne guide var ret seriøs, og hun fortalte entusiastisk om sine egne tilbud til vores elever for et lærerkollegium, der sad musestille og lyttede.

Indtil altså min mobiltelefon begyndte at ringe. Lige mens damen holdt en pause i sin talestrøm for at trække vejret.

Fuck.

Og som om DET i sig selv ikke var pinligt, så skulle du fandme høre den ringetone, som jeg lige har installeret, og som nu brutalt brød den dødlignende stilhed på lærerværelset:

En larmende, våd pruttelyd. Gennemført barnlig.

Som tonede ud i rummet igen og igen, mens jeg febrilsk forsøgte at få slukket for bæstet og hele tiden trykkede forkert.

Aaaargh!

Jeg fornemmede en småklukken fra kollegerne omkring mig. De godtede sig utvivlsomt over, at det ikke var DEM, der havde glemt at slå deres fucking ringetone fra.

Fra min leder modtog jeg til gengæld et ret strengt og far-agtigt blik. Han morede sig vist ikke nær så meget som kollegerne.

Og som om DET alt sammen ikke var nok, kom jeg ufrivilligt til at udbygge katastrofen yderligere. Ved at blive ramt af ...

... et ustoppeligt GIGGLE ATTACK, haha :-D

Jeg syntes lige pludselig, at det, der var sket, ganske simpelt var lårklaskende morsomt. Og jeg var fuldstændig prisgivet. Jeg kunne på ingen måde holde op med at skraldgrine. 

Øh ... men sådan var jeg åbenbart den eneste, der havde det. Til gengæld sad jeg godt klemt inde i smørhullet mellem to kolleger og kunne ikke søge i dækning.

Åh nejnejnejnejnejnej, hvor plat og useriøst altså. Damn. 

Det lærermøde kunne jeg nok have håndteret med større elegance.



Bonusinfo: Det er muligt, at chefen og kollegerne ser på min nye ringetone med himmelvendte øjne, men mine elever synes til gengæld, den er tæskesjov ;-) Faktisk så sjov, at de ikke rigtig kan lade være med at ringe til mig i timerne for at høre den. Og lidt succes er vel bedre end ingenting.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar