tirsdag den 20. oktober 2015

Nå ja, det ville jeg også have skrevet i går

Haha, der var indtil flere ting, jeg ikke rigtig fik med i mit sløve indlæg i går.

Der var dels den med "kneppeaffaldet," som du heller ikke får i dag, men sikkert en anden dag.

Og så var der jo det store lysshow, der mødte mig, mens jeg efter arbejde i går rullede hjemad i Yarisen.

Lige midt på landevejen.

Pludselig begyndte alle de modkørende bilister sgu at blinke med lygterne.

Det var ikke svært at gætte, hvad de forsøgte at fortælle: 

Pas på! Fotovogn!!!

Og ganske rigtigt: Få hundrede meter længere fremme fik jeg øje på sådan en satan på en vigeplads med sit usle våben rettet direkte mod mig og de andre nordpåkørende motortrafikanter.

Men han fik mig ikke, panserbassen i kassevognen (eat shit, motherfucker). For jeg var jo blevet advaret i god tid af mine modbilister.

Og ... øh ... desuden kørte jeg slet ikke for stærkt (men jeg bliver altid så pisseparanoid, når jeg ser sådan en fanden).

Det var i grunden lidt sjovt at opleve den samhørighed med de andre bilister. Fælles front mod fjenden, you know.

Totally feelgood faktisk.

Og oplevelsen bekræftede, hvad jeg i virkeligheden hele tiden har vidst:

Fotovognene er en pengemaskine.

Denne djævel stod således ved en bred landevej med godt udsyn i alle retninger og uden tværgående trafik. Ikke ligefrem stedet, hvor man forventer, at der er sket en masse ulykker, så det ville være rart at få sænket hastigheden.

Pengemaskine-motherfucker!

MEN ...

... når det er sagt, så forstår jeg ikke helt, hvorfor folk egentlig brokker sig over disse pengemaskiner.

Altså, jeg mener, hvis folk overholder hastighedsgrænserne, så fucking FÅR de jo ingen bøder. Fotovogne eller ej.

So the solution is simple: 

Kør pænt, suckers!

Bum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar