mandag den 22. juni 2015

Det lugter lidt ...

... af sommerferie.

Altså mest for eleverne. Som i denne uge tilsyneladende lider af kollektivt ungdomssløvsind. Fødderne slæber. Øjenlågene hænger. Fokus er væk. Tror sgu ikke, de gider mere for i år. 

Det gør jeg egentlig heller ikke.



Og i den forbindelse vil jeg godt mane en myte i jorden:

Lærere har IKKE seks ugers sommerferie. 

Jeg skal møde på skolen hver dag i næste uge. Til oprydning, planlægning, møder. Og så skal jeg også lige være der i 40 timer i uge 32 - altså ugen INDEN elevernes skolestart. 

Det giver fire ugers ferie. Som en hel del af de lønmodtagere, jeg kender, efterhånden holder.

Og i næste skoleår skal lærerne på min skole i øvrigt være på arbejde i 40 timer ugentligt. HVER arbejdsuge. 8-16.

Den opmærksomme læser vil formentlig bemærke, at min arbejdsuge således er tre timer længere end andre overenskomstansattes. Det skyldes, at lærere har mere tvungen ferie i årets løb end de fleste. Hvilket opvejes af længere arbejdsuger.

Så de, der måtte mene, at lærerne er nogle dovne svin, der aldrig arbejder, bedes flette næbbet.

Bum.

Og nu vil jeg tage moussakaen ud af ovnen. Glæder mig for vildt til at sætte tænderne i den, nammenam.


Take care, og så høres vi snart ved igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar