tirsdag den 25. november 2014

Penge eller kærlighed?

Damn, sådan nogle elever kan være dumme pengefikserede.

I 8. klasse arbejder vi for eksempel med temaet fame for tiden. Det giver mange snakke om berømtheder og penge.

Og i den forbindelse viste jeg dem en fotoserie af Lucifers hus, som er en kæmpe motherfucker af en luksusvilla i et pænt kvarter.

Det er faktisk en overordentlig dyr og overordentlig flot upper-middle-class-blærerøvs-bolig, hvor jeg har boet i 15 år. 

Og hold nu kæft, hvor blev mine elever forbavsede, da de så billederne. Jeg tror ikke, jeg normalt fremstår som en person, der kunne høre hjemme sådan et sted. Langt fra. Der er alt for lidt prinsesse og for meget Klodshans i mig til, at min fremtoning vækker den slags associationer.

Så de undrede sig.

Først troede de, at lærere må være ret pænt aflønnet (HA!). Og da jeg så havde bragt dem ud af den vildfarelse og fortalt dem, at jeg sandelig ikke havde tjent pengene selv, måtte de højlydt undre sig over, hvordan jeg nogensinde havde kunnet finde på at vende så mange penge ryggen.

Det var vist det dummeste, de havde hørt i hele deres lange 13-årige liv.

Jeg måtte da have haft fis i kasketten, når jeg kunne finde på at forlade så rig en mand. Og så KUN for en dame?!

Hmmm ...

Ved sgu ikke, om jeg kan overbevise dem om, at der findes ting i verden, der har større værdi end penge. For eksempel at finde fortryllelse i sit parforhold.

Men jeg gør et hæderligt forsøg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar