mandag den 7. april 2014

"Grøn" og "sundhedsrigtig" svindel

Jeg bryder mig ikke om AFSKYER fandme at blive snydt!

Bum.

Og snydt, det bliver jeg, hvis jeg automatisk tror, at produkter, der selv hævder at være grønne og sundhedsrigtige, rent faktisk ER grønne og sundhedsrigtige.

Se nu for eksempel her, hvad jeg fandt blandt mine og Ladyens toiletartikler:


De fleste af disse produkter hævder at være både allergi- og miljøvenlige.

Navnlig producenterne af Sanex har i min optik gennem en årelang vildledning af forbrugeren skabt sig et næsten frelst image ved uophørligt at fortælle os, hvor guddommeligt helserigtige deres produkter er. 

Alene Sanex-navnet siger næsten det hele: Sanus betyder sund på latin.

MEN

Prøv en gang at læse varedeklarationen bag på produkterne.

Alle deodoranterne på billedet undtagen Organic Circle yderst til højre (som man kan købe i Rema1000) indeholder for eksempel aluminium.

Og aluminium mistænkes for at forårsage både nerveskader og kræft.

Producenterne af de øvrige artikler kan stikke deres fromme markedsføringsbudskaber op, hvor solen sjældent skinner.

Og nu lægger jeg mig. Jeg er syg (VRÆÆÆÆL!) og trænger til at rulle om på skjoldet for en stund. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar